zolibá Creative Commons License 2000.04.25 0 0 2003
Újlaki,Messer: Uraim! Szép ez a V2 és Vr dolog, de a kérdezőt esetleg ezen rövidítésekről is fel kéne világítani. :-)))
Ha nem baj megteszem? :-)))

Ciber.greg:
Felszálláskor három ilyen nevezetes sebességet haszálnak.
V1 (elhatározási sebesség) = az a sebesség, amelyre felgyorsulva a repülőgép vezetőjének el kell döntenie, hogy felszáll, vagy megszakítja a felszállást. Ha eddig a sebességig nem szakította meg a felszállást, akkor azt folytatnia kell, különben a felszállás megszakítása a pályáról történő lefutáshoz vezet (minimum).
Vr (géporr elemelési sebesség) = az a sebesség, amelynél a repülőgép vezetője elkezdi elemelni a gép orrát a kormányoszlop, vagy botkormány maga felé történő húzásával.
V2 (biztonságos felszálló sebesség) = az a sebesség, amellyel a gép biztonságosan végre tud hajtani egy felszállást, megfelelő emelkedési sebességgel.
Az általam említett sorrendben növekednek, bár korszerű utasszállító gépeken a Vr néha egyenlő a V2-vel.
Mint azt Újlaki megírta, ezen sebességek a géptömegtől és egyéb paraméterektől is függenek.

hal9000: Nyugodtan megnevezheted a repteret, ahova jársz. Jó helyet reklámozzunk!

Philips1: Mint már korábban is említetem, várjuk a te élménybeszámolódat valamelyik menetrend szerinti járat első osztályú utasaként töltött repülőutadról. Lehet akár egy Amszterdam-New York út is, vagy valami ilyesmi. Nem kell üdülőhelyet megcélozzon. A róla készült fotókat is szívesen látjuk valamelyik web oldalon. :-)