Lovrin Creative Commons License 2023.09.05 -2 2 481275

Van több olyan megálló ami valami tervezett átépítési projektben szerepel (pl Óhatvan, Kanizsavár, Hajdúhadház alsó, Szeged-Kecskés, 142-es vonali megállók) Ebben az esetben az egész projekt tervezési és engedélyezési költségét érdemben nem befolyásolja a plusz megálló megtervezése és engedélyezése, csak azt kell eldönteni van-e értelme illetve a kivitelezés mekkora többlet költség. Ez a szerencsésebb eset, de sajnos még így is ki sikerült hagyni jópár megállót.

 

Az igazi probléma akkor van ha nincs még kilátásban sem nagyprojekt (mert ugye itthon csakis ebben sikerül gondolkodni...) ekkor ugye az lenne a logikus lépés hogy valaki fogja magát és megtervezi-kivitelezi a megállót, persze ilyenkor az összes érintett hárombetűs szervezet inkább egymásra mutogat, és látványosan nem érzi magáénak a témát, a költségeket meg mégannyira sem.

 

Aztán ha mégis elindul valami mozgolódás, akkor szépen fújják fel és bonyolítják a műszaki tartalmat, legyen egyből magasperon térvilágítással hangosbemondással, ahelyett hogy leraknának egy csomó sk+10 betonaljas peronos-murvás megállót ideiglenes jelleggel és engedéllyel, aztán ahol bejön az utasoknak ott lehet véglegesre kiépíteni, ahol nem ott meg szépen elfelejteni. Leginkább a mellékvonalakra és másodrendű fővonalakra gondolok.

Előzmény: Adani12345 (481274)