xerioo Creative Commons License 2023.09.02 0 0 8816

Sziasztok,

feleségem 2009-es Touranjához kéne egy kis segítség (1.4 TSI CAVC). Kb. 1 hónapja kezdődött a nagy viharok után, hogy rángatott a motor főleg akkor, amikor pont egyenletes sebességgel mentünk volna. OBD-vel találtam benne p0108 és p0112 hibákat, ezért kiszedtem és megtisztítottam a MAP-szenzort, és elég hosszan teszteltem menet közben, hogy milyen értékeket mutat meg hogy viselkedik, semmi rendellenes nem látszott. Kisebb rángatások még előfordultak, de a hiba nem jött vissza. Aztán pár napja egyszer csak megállt az autó sárga engine-lámpával, ezúttal a p0108 mellé p0113 jelent meg, aztán szerencsére beindult és hazajött, de azóta keresem a hibáját.

Túl vagyok az EGR tisztításán (pár éve kicsit hasonló hibajelenségnél az volt a ludas, de most tiszta volt alapból), és mivel minden törlés után azonnal visszajött a p0108 (MAP/nyomásszenzor magas érték), ezért vettem bele egy másik MAP-szenzort is. Mondanom se kell, nem oldotta meg, sőt... VAG jelzéssel árult új szenzor berakása után plusz 3 hiba jelenik meg azonnal, szóval ehhez vagy tanítani kéne az ECUt, vagy rosszabb, mint a régi :) de ami fura, hogy ezután nekiálltam műszerrel mérni, hogy mi megy be meg jön ki a szenzorból. Test és +5V rendben, a középső két kimeneten pedig 1,6-1,7V viszonylag stabilan, fordulatszámtól függetlenül. Ami nyilván azt jelentené, hogy tényleg hibás a szenzor (legalábbis a nyomás fele, a hőmérsékletet még kiszedve mértem és jónak tűnt/változott az ellenállása rálehelve), de

- egyrészt mindkét szenzornál pont ugyanazt mértem,

- másrészt amikor a csatlakozót lehúztam, a dugó középső lábain 4V fölötti feszültség jelent meg. Én arra számítottam, mivel ezek kijáratok, hogy a szenzor nélkül itt nincs fesz, de ezek szerint valami van, ami így az eredményt is befolyásolhatja. 

Nem találtam szerelési leírást, vagy kapcsolási rajzot hozzá, úgyhogy nem tudom, mi lehetne a következő lépés.