balu1913 Creative Commons License 2023.08.14 0 0 9449

Sziasztok!

 

Egy T3 westfaliánk van (1,9 vizes boxer), szeretjük, járunk vele kirándulni, de most furcsát produkál......ebben az igen érdekes dologban kérném a segítségeteket. Fék-ügy.

"Egyszercsak" lepuhult, azaz a legalján fogott. Kicserélték a főfékhengert. Jó is volt egy pár hónapig, de aztán újra beesett...biztos hibás volt a cseredarab gondoltuk (problémamentesen visszacserélték) újabb főfékhenger került bele. Ezzel is jó volt egy darabig, de aztán lepuhult megint. Kicserélték a fékerőszabályzót. ...ugyanaz. Az autó elmegy 2-3000 km-t hiba nélkül, majd egyszercsak (lényegében előjel nélkül) lepuhul a fék. Azóta kétszer légtelenítették a rendszert, de most Görögországban megint beesett. Az alján fog rendesen, még satufékezni is tudok, de azért kissé zavaró a dolog, inkább lelégtelenítettük a feleségemmel (nem teljesen sikerült, de jobb lett). Simán hazajöttünk vele.

1. A fékolaj nem fogy!!!, a kocsi alatt olajfolt nincs

2. Olyat is tud, hogy magától bekeményedik!!!...aztán megint leereszt. 

3. A probléma teljesen átmenet nélkül és a használat módjától függetlenül (legutóbb 3500 km megtétele után) jelentkezik. Addig hibátlan.

 

Hogyan tud lelevegősödni a fék úgy, hogy közben a fékfolyadék nem folyik? A fékfolyadék egyébként új, tehát nem vizes, illetve maga a jelenség nem is függ a hőmérséklettől (volt, hogy állóhelyzetben jelentkezett, a kocsi nem mozdult két hete) és nem is hasonlít arra,  amikor a víz felforr a fékfolyadékban. Olyankor lehet pumpálni és keményebb lesz. Ezt ha egyszer lepuhult hiába pumpálom mindig ugyanolyan mélyen fog.  

 

Elképesztőbbnél elképesztőbb ötleteim vannak. A szerelő nem tudott mondani semmit. 

 

Mi lehet ez? Találkozott már valaki hasonló jelenséggel?

 

üdv: Balu