Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.07.24 -2 1 237390

Mert bár a KRESZ dedikáltan nem írja, hogy ne tekerj a zebrán, implikáltan benne van, hogy ne tegyél így, leginkább azzal, hogy a járműforgalomra kijelölt utakon hosszában, és nem keresztben közlekedünk járművel, az utat keresztező kerékpárút az közút, amin hosszában haladsz, és ekkor keresztezed a másik közutat, a közutat keresztező kijelöl gyalogos átkelőhely pedig a járda nevű dolognak a logikus folytatása, nem egy hosszában haladó közút.

 

A logikus magyarázat mögötte pedig az, hogy nem elvárható, hogy bármely jármű (akár egy másik kerékpár) vezetője megadja az elsőbbséget egy olyan járműnek, amely a gyalogos tempójánál lényegesen nagyobb sebességgel érkezik a kijelölt gyalogos átkelőhelyre. Ha a "kijelölt gyalogos átkelőhelyet megközelíteni csak olyan sebességgel lehet, hogy az átkelni szándékozó gyalogosnak (és nem járműnek!) az előbbséget meg tudjuk adni" kitételt kiterjesztenénk a keresztben grasszáló rollerekre és bringásokra is, akkor a járművezetők egész nap állhatnának a kijelölt átkelők előtt.

 

Sértetti közrehatás létezik, a lenti balesetnél viszont SEMMILYEN szerepe nem volt annak, hogy rollereztek és bringáztak a gyerekek, mert ha tolják, akkor is elüti őket ez a faszparaszt, akiből szimplán viharlámpást kellene csinálni - egyszerre lógjon és égjen.

 

A kerékpáros átvezetés nélküli kijelölt gyalogos átkelőhelyen a járművön átkelést vagy legfeljebb 5 km/h-val engedném, ha felnő hozzá a bringás, rolleres társadalom, ha nem ugorják meg, akkor epliciten tiltani kell. 

Előzmény: főgóré (237386)