R.o.s.c.o. Creative Commons License 2023.07.19 0 0 9414

Üdv!

Hátha tud valaki segíteni. A szerelők, akiknél járt az autóm, különböző gyógymódokat találtak, homlokegyenest másokat, egy közös pont van bennük, hogy kb az autó értéke lenne a javítási költség. Nem vágnék bele egyikbe sem úgy, hogy talán nem EZ a baj, hanem AZ és csak a javítás (fizetés!) után derül ki. Mondjuk volt szerelő, aki hozzá sem nyúlt inkább. Szóval az alany egy Z18XER. A tünetek: hidegen megy, mint a rakéta, hihető a 140 LE, aztán ahogy a hűtővíz eléri (ezt megfigyeltem már) a 60 és 70 fok közti értéket (a kettő közt mindig máshol történik), elmegy az autó ereje, mintha vagy 20 klímát bekapcsolnék, úgy 80 ló elszalad a ménesből. Bár pontosabban fogalmazva, inkább úgy tűnik, hogy az egész nyomatékgörbéje mintha áttevődne egy kétezerrel magasabb fordulatszám-tartományba. Indításkor van egy kb 1-2 másodpercig tartó hangos dízeles ketyegése a motornak, ami elmúlik. Egészen eddig a tünetig. Itt újra előjön, bár nem olyan hangosan. A kettő közt szép halk a motor. Olyasmi hangja lesz az autónak, mintha műanyagból lenne az egész blokk. Ha éppen gyorsítok, gyorsítás közben jelentőset torpan az autó, amikor előjön ez a tünet. Normál haladás közben nem lehet észrevenni amikor előjön. Ha pont megállok valamiért, akkor hirtelen feldobja az alapjáratot 2.000-re, majd ejti majdnem leállásig és visszaáll rendes alapjáratra, utána már erőtlenül indul. Dolgozni járok az autóval és nem nagy távokat, havi kb 1.500 km. Amikor jön ez a tünet, az olajat is elkezdi enni, havonta 1 liter kell bele. Télen (a rövid távok miatt) nem sokszor melegszik fel ennyire a motor, (télen olyan 80-90, de nyáron sem láttam 103-nál magasabb számot) nem is nagyon megy el az ereje, és Október - Novembertől egész kb Márciusig nem kér egy csepp olajat sem. Az autót ugyanoda viszem szerelni, ahova az előző tulaj is hordta, így tudom, hogy 2021 őszén volt vezérlés csere az autón, én utána vettem kicsivel és tavaly nyáron kezdte el ezt csinálni. Azóta cserélve lett: szelepfedél (hátha a membrán okozza, tényleg át volt szakadva, de nem oldotta meg), okos-kerék (nem tudom kellett-e tényleg, de nem oldotta meg), szolenoidok (szintén nem oldotta meg), gyertyák, stb. Az egyik szerelő azt mondta, hogy cseréltessek le mindent ismét (vezérlés, okos-kerék, szolenoidok), az megoldja. Ugye ez nem 2 Ft. A másik szerelő azt mondja, hogy hengerfejes és valószínűleg az egyik dugattyúm át van égve. Ez sem 2 Ft. Viszont mindkettő csak "konzultált", csak benzines Opeleket javító mágusokkal és "ők mondák." Egyik sem mért bele vagy bontotta meg. Az autóban most van 330.xxx km. Dél-Pest (Szigetszentmiklós). Tudnátok ajánlani valamit, hogy merre, hogyan, kihez tovább, aki biztosat tudna mondani? Ui: Ezt a múlt héten tapasztaltam: amikor erőtlen módban tempómattal, klímával jöttünk haza a Balatonról, az M7 bevezetőn, az érdi emelkedőn óra szerint 120-as tempóval, ahogy lassult volna, mintha 1-1 másodpercre magához tért volna a motor, szinte ugrott 115-ről 120-ra, ezt megcsinálta kb tízszer, aztán dombtető előtt kb 100 méterrel feladta és lement 100ig. Köszönettel: Zoli