Sziasztok
TraficII 2007 dci115
Néhány napja észrevettem mikor kimentem valamiért az autóba, mintha rajta lenne a gyűjtás néhány visszajelző, talán a stop és még valami piros világított a műszerfalon. A kulcs persze nem volt benne.
A motortérből mintha folyamatosan ment volna valami "sípoló" hang a szokásos ami amúgy is szokott hallatszani ha a gyújtás rajta van.
Levettem inkább az akkusarut nehogy lemerüljön így estig mire indulunk haza.
Hazaérve azt tapasztaltam, hiába veszem ki a kulcsot a motor nem áll le, csak lefullasztani lehetett.
Gyújtáskapcsolóra gyanakodtam, a gyújtáskábelek összetolható gyorscsatlakozós, széthúzva ugyanúgy világított két piros visszajelző a műszerfalon.
Egyébként ha rendesen leveszem a gyújtást leáll a rádió, és a belsőtér szellőztető venti is, a két visszajelző marad csak és a hang előről. Így agyújtáskapcsolót kizártam.
Bal első fényszoró mögötti elosztót kinyitva, elkezdtem mozgatni a kábeleket, beázásra gondoltam, ekkor elkezdett sercegni az egyik reléfoglalat, ezt fényjelenség is kísérte.
Mire odaértem hogy levegyem az akkusarut már kiverte a 10A vezetőoldali ajtónál levő műszerfal, vagyis olyan mintha csak az immobilizer visszajelző piros villogás hunyt volna ki, de biztosan más is tartozik ehez.
A biztosíték olvadáásnak hála megszünt a relé foglalat sercegése, és sajnos a "sípoló" hang is.
A relékockát kivéve a piros 60A értékű egyik 5-ös lába van megolvadva, a műanyag, a reléfoglalatban szintén. A relét szétszedve megcsiszoltam a kontakt felületeket, de nem voltak össze sem ragadva.
Megfordítva nem látszik laza kötés, sem oxidáció nyoma. De vagy ebből, vagy a mögötte lévő rózsaszín serceget, és égett.
Bekarikáztam a képen. A kiolvadt kis biztiz kicseréltem, újra villogott ütemesen a piros led középen.
A sípoló hang gondolom az üzemanyagszivattyú lehet, azt azóta nem hallottam, és persze nem is indul az autó.
Újra megmozgattam ott a vezetékeket, és biztosan van valami mégis, mert egy pillanatnyi sercegés, és megint kiolvadt ugyanaz a biztosíték.
Ilyen relét nem tudtak adni, és sajnos helyettesítőt sem, bontót javasoltak. 60A ez valami főrelé lehet :-(
Mi a feladata ennek a piros relének? Valahogyan meglehet oldani hogy a szerelőig eljussak tréler nélkül?
Köszönöm akinek van ötlete esetleg mit nézzek meg még.