Don Carada Creative Commons License 2023.06.15 0 0 33741

Köszönöm az ötleteket! A kocsi ORGA-száma 6358, szóval baromi öreg. Automata, 2.1 TDI, Bosch adagolóval.

Amit én kiolvasni véltem a kapcsolási rajzból: van az autobox relé, ez a rajzon a 801-es számot viseli, és vannak azok a relék, amik a klímát, a fűthető üléseket és a szélvédő fűtését kapcsolják (gondolom "ki" állásba) indításkor, ezek a 817, 820, 821 és 824 számúak. Van még egy, a 848-as, ehhez annyi van odaírva, hogy "engine running". Ezt nem tudom, mit csinál. Mást nem találtam a rajzon, de az elektromos kapcsolási rajzok nem az erősségem...

A legnagyobb rejtély, hogy a nyomógombbal rövidre zárt indítómotor esetében még mi tilthatja magát az indítómotort? Vagy mégis a legkézenfekfőbb válasz lehet az igaz, hogy a behúzómágnes vacakol? Korábban nem volt ilyen öreg autóm, de még soha nem tapasztaltam vagy hallottam mástól ilyen jellegű indítási problémákról, úgy tűnik, az XM-nek viszont stabil öregkori betegsége... Sajnos, az elektromossághoz abban a műhelyben sem kimondottan értenek, ahova vinni szoktam a járgányt, ott  is csak annyit tudott mondani a szerelő, hogy már több ilyet látott.

Új foglalatokat vettem a hozzájuk való relékkel, 80A kapcsolt áramra vannak méretezve, remélem, erre a kis időre már bírni fogják.