_Broáfka_Ottokár_ Creative Commons License 2023.05.02 0 1 583

Dióhéjban a problémám: 78 ezer forint kötbért követel tőlem a Vodafone 2.5 hét hűség miatt, mert 3 vagy ki tudja hány hónapra számolták (a számlán nincs rajtja, tájékoztatást nem adnak, arra a panaszomra, hogy számítsák újra, küldtek egy fizetési felszólítást).

 

A kérdés, hogy a hírközlési hatósághoz (kötbér kategória) vagy békéltető testülethez forduljak? A hírközlési hatóság azt írja, hogy díjvitában nem hoz döntést, a békéltető testület meg mintha fizikai áru problémákra lenne kihegyezve.

 

Időrendben a történések:
- 2022-08-22: vezetékes hűségszerződést hosszabbítottam telefonon (kb. 9500 Ft/hó), éltem a felkínált médiabox csere lehetősséggel is, hátha kevesebbet fogyaszt, mint az őskövület UPC-s
- mivel utólag drágálltam, kitaláltam, hogy szolgáltatót váltok, a médiabox beszerelést le is mondtam jó előre (szerencsétlen szerelőnek persze nem szóltak, telefonált, hogy jönne)
- 2022-09-07: másik szolgáltató bekötötte a netet
- 2022-09-08: lemondtam a Vodafone-t telefonon, de "nem engedte a rendszer", ígérték, hogy felhívnak 2022-09-10-én, szombaton. Megerősítették, hogy kötbért csak a lemondásig kell fizetnem.
- 2022-09-10: szombaton persze nem hívtak a megadott időpontig, én hívtam őket, hogy lemondom a szolgáltatást, de ismét "nem engedte a rendszer", "szólnak kollégának", majd jövő héten keressem őket, stb. Közvetlen ezután Vodafone üzletből elhajtottak, mondván, hogy amíg ez van, addig ők se tudják lemondani, és ezért le se tudom adni a készülékeket.
- mellékszál, hogy az első számlában kiszámláztak valami mozicsatornát is, amit nyilván a hűségszerződéskor akartak rámsózni, pedig nagyon ügyelek, hogy az ilyen marhaságokat elutasítsam. Ennek a lemondását/sztornózását is kértem minden hívásnál.
- pár hét telefonálgatás után kiderült, hogy a meghiúsult médiabox csere miatt nem engedi a rendszer a lemondást náluk
- pár hónap alatt sikerült a lemondást elintézniük
- 2022-10-24: leadtam az eszközöket (2 médiabox + 1 kábelmodem)
- 2023-02-01: kaptam egy 52 ezer és egy 78 ezer forintos számlát, egyiket se lehetett online megnyitni, hibát írt
- pár hét telefonálgatás után sikerült az 52 ezer forintos számláról kideríteni, hogy készülék kötbér, kérték, hogy küldjem el az átvételi elismervényt. Elküldtem az email címükre.
- újabb néhány hét emailezéssel, másodszori nekifutásra sikerült letölthetővé tenni a 78 ezer forintos számlát, amiről kiderült, hogy az előfizetés kötbére
- 2023-04-13: emailben kértem, hogy a kötbért számolják újra az eredeti, 2022-09-08-i lemondással
- 2023-04-17: fizetési felszólítást küldtek postai levélben a 78 ezer forintról, vélhetően az előbbi emailem hatására (arra még nem válaszoltak, valószínű már nem is fognak a 30 napos határidőig)

 

Az összes beszélgetés megvan (még akkor telepítettem Cube ACR-t, amikor engedte a felvételt az Android).