john wick Creative Commons License 2023.04.28 0 0 184511

Az igaz, hogy az e36 nyersebb, mint a 46/39 páros. Szerintem sokunk azt fogja mondani, hogy egy 20i-ben nem fogod a hangon kívül a fun faktort megtalálni. A 36-os 20i novanos motor alul elég gyengusz, de nem sokkal jobb az egyvanos m50/52 motor se. Fent, olyan 5000-től megyeget, de még a szabályzása se olyan, mint a 2,5-ös, vagy nagyobbaknak. 

A 2,5-2,8 literesek diffije hosszabb áttételes, kényelmesebb utazók, és tényleg nem fogyasztanak többet, sőt, egy kicsit inkább kevesebbet, mint a 20i.

Értékük jobban tartrja magát, mindig nehezebb eladni egy 20i-t, mint egy nagyobbat.

A 2,2 m54 motor se feltétlen rossz, a lányomnak 2004-es ilyen motoros cabrioja van, 5000 km-nél kér fél liter olajat, mondjuk 200 ezer km alatti futással.

Itt az öregek mind azt fogják mondani, első bmw-nek ne vegyél e36 320i-t. Amennyit szánsz rá, tényleg nagyságrenddel jobb e46-e39 vehető.

 

Szerelés meg: van rengeteg tutorial video a jutubon. E39-ben a pollenszűrő cseréhez csak a motorháztetőt kell kinyitnod, és előtted a két doboz, e46-nál is kb ennyi, csak ott nem dobozban cseréled :)

Azért az e39-ből többször jön szembe 1-1,5 M között egy-egy normális 25i, de néha kifogható sedan, vagy touringban e46-ban is. Nekem e46 23ci volt, de automata, utóbbi miatt nem szerettem, és kivételesen nem akartam átalakítani. Korábbi e36-jaimmal összehasonlítva sokkal komolyabb autó érzésem volt, különösen a futómű jobb, e39 futómű is zseniális, e36-tal nemvethető egy lapra.

 

E36-ban valamire való sorhatost, ami nem 20i, vagy nem 20i motorkódos, ellenben nagyobb motorral szerelt, nem talász mostanában vagy egyáltalán eladót, vagy a belőtt, másfél millás áron, vagy alatt. Ha meg igen, van vele valami, kell rá költeni - többet, vagy kevesebbet. De ez igaz lesz a másfél millás e46, és e39-re is. Ár/értékben e39 a te autód sztem. ;)

 

Csak egy reális, jó tanács-szerű véleményt írtam szamárvezetőnek. Értsd pozitív értelemben! :))))

Előzmény: sosomgyi (184507)