ikszpées Creative Commons License 2023.01.31 0 0 5057

"Baromi jó füled van, mert se a zenekar, se a karmester nem szupersztár, mégis ott vannak ezzel az előadással a felső polcon"

 

Szerintem ez nem baromi jó fül kérdése, nem gondolnám, hogy nekem az van. Szimplán pl nekem amikor pl a tetőpont van (amikor bejön az Onedin hajója a képbe... :-) ), akkor nekem nem annyira tetszik, ha élesen ott van a trombita (vagy micsoda...). Vagy az sem mindegy, hogy milyen hangosan tolják a dobot vagy cintányért. De szerintem ez ízlés kérdése, kinek mi tetszik. Lehet, hogy egyszerűen csak jobban szeretem a vonósok hangját ha valahogy elfedi az egészet.

 

 

Az Ektoras Tartanisnél kifejezetten unszimpatikus, hogy összevissza kalimpál. Ha megnézek egy zenekart, akkor nagyon ritkán néz a karmesterre, mert a kottát nézik. Fölösleges performance-nak érzem, ráadásul van olyan zenekar, ami kalimpáló karmester nélkül adja elő a darabot. Ezzel nem vitatom a karmester szükséges szerepét, mert az óriási a zenekar betanításában, összetartásában és az egységes stílus kialakításában.

 

 

De pl Tonu Kalamos verzióhoz képest a Ektoras Tartanis-ben tetszik, hogy az Onedin hajó behajózása előtt gyorsabban tolják le azt a részt. És itt jön be, hogy itt már ismerni kellene a balettet, a történetét is, mert végül is a zene azzal együtt él és egész másra van szükség egy Onedin hajó behajózásához, mint amikor a balett történetét meséli el a zene.

 

 

 

"Szerintem becsapod magad a videózenékkel,"

Teljesen megértem az érvedet, de az élvezetért hallgatunk zenét, nekem ebben a kép is benne van, mondom amatőr vagyok :-)

 

 

 

"amúgy a YT teli van jobbnál-Hacsaturján jobb felvételekkel"

A fiam és a lányom is zongorázik, a fiamnak ez az egyik darabja, én is "megtanultam" az első részét és jó párszor kértem meg rá, hogy eljátssza nekem. Szerintem ez gyöngyszem: https://www.youtube.com/watch?v=1WnnCVh2_9o

 

Előzmény: Mono SE (5056)