dombia Creative Commons License 2023.01.08 0 0 16366

Liana 1.6 benzin (2003-as évjárat) indítókulcsával egybeépített távirányító fedelének a leugrásával kezdődött a káosz. Mindez kölcsön autóval, Erdélyben egy hegyvidéki zsákfaluban történt. Természetesen átvételkor minden működött, de többé már nem indul a motor, meghalt a központi zár és megbolondult a teljes világításrendszer, akku-lemerülési tünetek mutatkoznak.

Vajon milyen "csináld magad" lépések vezethetnek a megoldáshoz a nyilvánvaló akku feltöltésen (esetleg sufni-szerelő hívásán és tréleres szervizbe szállításon) kívül?

Eseménysor kezete: az indítózárból a kulcs kivételekor lejött a távirányító házának a fedele (a leszorító csavar kilazult állapotban volt).

Felfedezési sorrendben a következmények:

I. A távirányító a központi zárat nem működtette, és a kulccsal sem lehetett bezárni.

II. A lámpákat nem lehetett teljesen lekapcsolni, a helyzetjelző lámpák folyamatosan világítottak. A fényszórók felkapcsolására a fényszórók nem, viszont az irányjelzők világítottak folyamatosan.

III. Mindezeken túl az akku általános lemerülési tünetet mutat (bal térdmagasságban levő piros LED erősen ég, az indítási kísérletnél teljesen elhalványul a műszerfal) de valójában nincs lemerülve az akku.

Eddigi próbálkozások ellenére a tünetek kitartóan megmaradtak: 

I. A távirányítót szétszedtem, megtisztítottam az évtizedes kosztól, ellenőriztem az elemet, de az elem jó erőben van.

II. Az akku saruját és a szorító bilincseket megtisztítottam és megszorítottam.

 

 

A remélt gyors segítségért megelőlegezett köszönettel,

DombiA