Hadd egészítsem ki a Top10 listát egy elemmel:
Kónyaszék megállóhely áthelyezése
Igazából még nem történt meg a vonatok megállási helyének áthelyezése de 2022 őszén elkészült az új peron a 191-es szelvényben, a mai megálló a 179-ben található. Nem a tanyasi utastömegek miatt, de az üzenetértéke a jelentős: rossz helyen lévő megállóhelyek áthelyezése, újak létesítése olcsón, gyorsan, kezdetleges eszközökkel is kivitelezhető a helyi pft erejével nem kell többtíz-százmilliós nagyságrendben gondolkodni.
Jó lenne ha ezt az üvegpalotában is észrevennék, ahol a hosszas tervezgetés és a projektek túlzott felfújása után mindig kiderül hogy semmire sincs pénz. Egy rakat vonal alapvető gondja orvosolható lenne így, főleg mellékvonalakon minél gyorsabban helyrehozni a megállókiosztásban lévő évtizedes lemaradást. Lerakja a pft a kezdetleges peront, ahol jó ötletnek bizonyul ott lehet fejleszteni, ahol nem ott felszámolható.
A fő hogy a vasút kísérletezzen akár ideiglenes megoldásokkal, ne legyen megmerevedve, hogy csak ott állunk meg ahol mindig szoktunk.
Gratulálok azoknak akik ezt kitalálták és kivitelezték, még több ilyet az országban! A környéken pl. 130-ra Nagytőke és Szegvár a falu mellé, 145-re Műkertváros, 146-on Tőserdőt északabbra tenni, 147-en Kiskunfélegyházán az 5-ös út keresztezésénél, Szentesen az ipartelepi út keresztezésénél, lehetne folytatni.