nemethla Creative Commons License 2022.12.21 0 0 9438

Nos, kedves t4-esek!
 

Egy motorpiszkálás utáni LEÁLLÍTÁS nyűgömet szeretném megosztani.
A jelenség lényege, hogy a gyújtáskapcsoló lekapcsolása után nem áll le a motor,

pörög, jár tovább. Csak akkor áll le, ha a 109-es relét kiveszem.
Gy.kapcsoló cserélve, relé cserélve, változás nincs.
Ami történt ezt megelőzően, az egy váltó-motor ki-be szerelés,

az önindítónál lévő kábelek telán nem jól kerültek vissza.
De: a generátorról az önindítón keresztül kapja meg az akku + a töltést,

az rendben. Az önindítóhoz megy még egy kábelköteg, két saruval, az egyiken van folyamatos+

(gyújtás előtti), a másikon semmikor nem jelenik meg + fesz, de nincs testen sem.
Ha ezeket levettem az önindító + sarujáról, semmi változás se működésben, se a leállításban.
Ha visszatettem úgy, hogy a +-os kábel az akku-generátor kapcsán van, és a másik a mellette lévő testen,

úgy sincs se romlás, se javulás.
A 109 es relé kivételét modelleztem, és csak akkor áll le, ha a 30-as ( bemenő állandó + )

jelét megszakítom. Na ide tettem egy ideiglenes kapcsolót.
De ez nem üzemszerű...
Mi a fene lehet, hogy úgy marad járva a motor, hogy a generátor árama működés alatt tartja az ecut?

Az adagoló mágnesszelepe jó. A szerelő szerint.

A 109-es relé ( és a 103-as is) a gyújtáskapcsoló reagál, ki-be kattan, de indulás után már nem állítja le....

köszi, ha tippeltek, segítetek.
Boldog Karácsonyt!4