zénó21 Creative Commons License 2022.11.26 0 0 26513

Szia!

Mielőtt visszaszerelitek a tengelyt, célszerű azt az O-gyűrűt is kicserélni a rici mögött, mert hajlamos kenőanyagot átengedni. Meg kell mérni, mekkora legyen (fejből nem tudom), mert a ha kisebb, megint enged, ha pedig nagyobb, nehezen "ugrik" a tengely, és a fedelet is macerás visszatolni. Egyébként meg van "pontozva" a tengely, a kuplungfedél visszaszerelésénél ott egy pontozóval támasszátok meg a tengelyt, és biztosan nem fog kiugrani a berúgótengely, amikor rámegy a fedél.

Én csak a saját szerelési tapasztalataimról tudok beszámolni, igaz, 360-ason, de szinte ugyanaz a tech. Alaphelyzet a berúgótengely a fogasívvel és a rugóval és a "végén" a tekercsrugóval. Ezt kell együttesen betolni a motoregységbe úgy, hogy a "lapolt" rész a tekercsrugóval a megfelelő helyre csússzon és forduljon, illetve a fogasív az indítóállásba kerüljön. A tengelyt csak egyféleképpen lehetséges a motoregységbe tolni, hiszen a "sonkák", ami a tengelyen egymással 180 fokban vannak, síkban kell legyenek a működtető mechanizmus ellenoldali alkatrészével.

Pozícióban kb. félig be kell tolni a tengelyt, be kell akasztani a fogasív rugójának "szabad végét" a motoregység rugótartó nyílásába, ekkor kell a csak  fogasívet 90 fokban elfordítani (az ujjakra vigyázni, a rugónak van "ellenállása") az indítóállás eléréséhez. Ekkor bal kézzel meg kell tartani addig a fogasívet, amíg jobb kézzel benyomjuk a tengelyt a beszerelés legelején pozicionált helyzetben, majd 90 fokban elfordítjuk. Óvatosan emeljük el a kezeinket, ezek után a fedelet pakoljuk vissza. Ilyenkor érdemes egy pontozóval támasztani a tengelyt, mert amikor igazítjuk a kuplungfedelet, könnyen szét tud "ugrani".

Remélem, tudtam segíteni.

Szia!

Előzmény: kkbarnakk (26511)