Magyar NaBA Creative Commons License 2022.10.30 0 5 4355

Zajlik a vasútvonal újratervezése. Az inárcsi önkormányzati hivatal honlapjára kikerült hivatalos levélben lévő hivatkozáson találtam meg a környezetvédelmi engedélyezési dokumentációt, amelyből elég sokat meg lehet tudni a készülő műszaki tartalomról. Ebből következik most egy összefoglaló. Öveket becsatolni, lesznek meredek részek! (A zárójeles számok az új szelvényszámok. A Kecskemét alsó és Lajosmizse közötti szelvényszámokat törlik, a Budapest-Lajosmizse szakasz szelvényezése megy le Kecskemét alsóig.)

 

Kőbánya-Kispest (0) (kiz) --> Ócsa

Teljes egészében kétvágányú szakasz

 

A 142-es vonal Kőbánya-Kispest állomás végponti kitérőkörzetéből saját maga 7-es szelvényében ágazik ki kétvágányú vasútvonalként. A 8-as szelvényben, közvetlenül KöKi után egy nagyméretű műtárgy, a Vak Bottyán utcai felüljáró keresztezi a vonalat. A kétvágányú vasútvonal a 13-as szelvénytől egy nagy rámpán egy vasbeton hídra fut fel. A vasútvonal műtárgya átfedi a Kártoló utcát, tehát a Kártoló utca a vasútvonal "árnyékában" fut, durván hat méter magasan. A acélszerkezetű felüljáróval keresztezzük az Üllői utat (20), ide települ Kispest megálló.  A kispesti peronok a híd tetejére kerülnek, kezdőponti végük az Üllői úttal lesz egy vonalban. A 22-es szelvényben (jelenleg Kispest vasútállomás) ágazik ki a bal pályából egy kitérő, amely egy csökkenő magasságú rámpán a Bozsik-stadion mögé ereszkedik le és lehetősége teremt a megmaradó kispesti iparvágányok bekötésére. A vasútvonal a 28-as szelvényben még mindig hídon haladva keresztezi az Ady Endre utat. Az Ady Endre utat elhagyva a híd ereszkedni kezd, a kályhagyár mögött éri el a mai felszínt. A Gránit iparvágányt feladják.


A Méta utca vonalában új szélperonos megállóhely: Bivalyrét (53).


A 68-as szelvényben a Nagy Burma helyére tervezett út felüljáróval keresztezi a vasútvonalat. (A Nagy Burma keresztező infrastruktúrájával azonban számolnak.) Pestszentimre felső (75) állomás a mai helyétől 500 méterre Kecskemét felé eltolva kétvágányos szélperonos megállóhely. Pestszentimre (85) a mai helyén kétvágányos szélperonos megállóhellyé változik, alatta a gigantikus Nemes utcai aluljáróval, ami miatt egy fél utcát le kell bontani.

 

Az Erdőskert utcánál új kétvágányos szélperonos megállóhely: Erdőskert (95) 

 

Gyál-felső (105) állomásépület marad, minden másnak mennie kell, hogy helyet kapjon a Kőrösi úti aluljáró, aminek megépítéséhez kis túlzással fél Gyált le kell bontani. Gyál városközpont (113) új kétvágányos szélperonos megállóhely, a peronok nem szemben vannak, hanem a megálló közepén keresztező út két oldalán. Gyál (121) vasútállomás erősen átépül. Lesz két szélperon, a mai helyétől a kezdőpont felé eltolva. A mai peronok helyén a két átmenő vágány közé elhelyezve két tároló vagy fordítóvágány, merthogy Gyál lesz a belső agglomerációs fordítóállomás. Gyáltól kifelé a megengedett sebesség 120 km/h.

 

Felsőpakony (162) kétvágányos megállóhely a mai helyén két szélső helyzetű peronnal.

 

Ócsa (211) állomás marad a helyén, az állomásépület megy a levesbe, új egyszintes állomásépület lesz. Kilenc vágány, az első vágánynál főperon, továbbá egy nagy szigetperon. Az állomás végponti kitérőinél (216) a kétvágányú szakasz vége.