FERENSZ Creative Commons License 2022.10.07 0 0 2497

És akkor most érkezzen egy érdekes, összehasonlító cikk, hogy mitől is lesz valami játék vagy épp modell.


Hongwell Vw Polo:


Elérkezett egy újabb KMO börze.
Előző este még rá is írtam Ervin Mihálycsik cimborára hogy mikor találkozzunk reggel, valamint még Ő is visszaírt, hogy el ne felejtsem hogy óra visszaállítás lesz.
Megbeszéltük a részleteket ki-kivel megy, mikor találkozzunk.
Úgy terveztük hogy a Suzkával megyünk.
Már kora reggel felkeltem, mondom beugrok itt a sarkon venni szendvicset, noha előző estéről maradt rendelt pizza, de rögtön felkelés után Én még nem tudok általában kajálni, nekem kell egy kis idő.
Így itthon nem is szoktam reggelizni, csak általában mikor beérek a munkahelyre.
Na kocsiba bevágtam magam, beindítottam, mondom melegítjük kicsit, lévén csodálatosan szép októberi esős pocsék időnk volt aznap reggel.
Miután kigurultam a sarokra és bevágtam egy szendvicset meg leöblítettem egy finom Watt alma-körtével, jött egy sms cimbitől hogy majd megyünk az övével.
Időközben viszont arra gondoltam hogyha már beindítottam meg minden, akkor meg kéne járatni.
Végül is abban maradtunk, hogy akkor mindenki megy a sajátjával, mert Én amúgy is vittem két eladó modellt átadásra, és nem tudtam biztosan a két vevő szintén ott lesz-e reggel 9 körül, így mondom talán jobb is így, mert akkor nincs az - hogyha együtt mentünk volna egy kocsival - hogy az egyiknek várnia kell a másikra.


Több kört is tettem, noha korábban ott voltam már mint szoktam, a portékák nagy része még csak akkortájt került elő a dobozokból és volt olyan asztal ahol még nem volt senki sem.
A büfénél láttam meg ezt a példányt és noha rögtön felismertem, nem akartam megvenni - noha nem kértek érte sokat - mert nem kellett, ugyanis megvan, másrészt ez a "butább Hongwell" amiről már anno írtam korábban, egyik olaszországi nyaralás akalmával.
(arról itt lehet olvasni, egy szintén akkor Wanted listás szerzemény kíséretében: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=131369852&t=9209518)

Mikor egyik alkalommal vásároltam az egyik illetőtől aki leginkább 1:18-as méretben mozog gyűjtést illetően, szóba kerültek a Hongwellek és akkor mondta, hogy számára azok nem modellek, hanem játékok.
Eleinte nem is értettem miért mondta ezt, hiszen nagyon szépen megvannak csinálva - a másik hogy persze nem vagyunk egyformák - de aztán egyik olaszországi nyaralás alkalmával be kellett látnom, hogy van benne igazság amit mondott.
Ugyanis olaszországi nyaralásom alkalmával szintén találkoztam az itthon is megszokott példányokkal, de butább kivitelben.
Ez számomra persze "meglepő volt, de korántsem mulatságos" mert így már értettem miért mondta ezt és nézte le azt, amit Én egy jó ár/érték/kidolgozású modellnek tekintek.
De nem is csoda, mivel itthon úgy látszik szerencsére azért a normál modell kategória példányai jöttek, nyilván ha ide is a butább változatok kerültek volna, akkor más lenne róluk a vélemény.
Így ezért vettem meg ezt a kék "buta Hongwell" Vw Polo példányt, hogy gondoltam jó lesz egy összehasonlító cikket illetően, hogy mi is tesz modellé egy modellt.
Ja és hogy mi az a két bigyó mellette?
Nos az egy szintén a börzén vett donor Hongwell 3-as kombi BMW hátsó lámpa páros, de kép azért nem készült róla, mert nekem csak a két hátsó lámpája kellett és még mielőtt onnan eljöttem volna, a kasznit már adtam is át Pál Gábor barátomnak aki jelezte, hogy neki az kéne.
Így miután kimentem a kocsimhoz készülvén távozni, szerencsére találtam egy csavarhúzót amivel sikerült kikapnom őket, ráadásul a kocsi szétkapása nélkül, mert ama BMW első csavarja amúgy is erősen korrodált volt, félő volt hogy nem is tudnám kicsavarni, de szerencsére a csomiajtót felnyitva hozzá lehetett férni a lámpa belső feléhez, ezáltal a kikapást megoldván.
Így azok azért kellettek.


De vissza a Polo-hoz:
Érdekes tulajdonképpen hogy mi határozza meg hogy egy modellautó, tényleg az lesz-e, vagy inkább csak olyan amit a gyereknek szánna játéknak az ember.


Elő is kaptam hát a vitrinből a saját kék Polo változatomat, hogy hasonlítsuk össze őket.
Ezt most kivételesen még a piros egérpados alá-háttérren mutatom be, mert noha a parkolós diorámában is csináltam egy közös képet, itt azért jobban észrevehetők.


Az első ami leginkább feltűnik az persze a hűtőmaszk, amin nincs embléma.
Ezt persze lehetne mondani hogy nyilván a licensz megspórolása, de ha úgy van, a gyártó már eleve a modell miatt is balhézhatna, ugyanis ugye a forma is egy levédett dolog.
A következő a belső ködlámpák hiánya.
Noha a kör íve megvan csinálva és sajnos a jobbik változatnál is csak festett állapotban van, ahelyett hogy üveg lenne, de itt nem kapta meg azt a festést.
Ezután jön a rendszám teljes hiánya, a lökhárító alsó perem részének és a szellőzős részének azonos színre hagyása és ebből eredően a ködlámpa hiánya is.


De akad még.
A felni noha mondhatni ugyanaz, de az igényesebbnél ezüst színű lett, míg a butábbnál szürke.
Nem kapott oldalirányjelző pingálást sem - noha látszik a modellen - és a tükrei is feketék, a másik színre fújt változattal szemben, de a B oszlop is azonos színű a kasznin, míg a másikon fekete.


És persze ha már a hátsó, ott is más egy kicsit minden.
Ami leginkább butává teszi eme változatokat, az a teljesen festetlen ablak üveg, amin nem csak a keret részek nincsenek feketével kialakítva, hanem még maga az ablaktörlős rész sem.
Ilyet legutoljára a műanyag kerekes, ám szépen megcsinált Norev változatoknál láthattunk, ha emlékszünk még a Fehér Sierra Corsworth példányomra.
Az is egészen jól megvan csinálva, mert a kerék hogy műanyag egy dolog, annyira nem feltűnő, és az sem hogy a tükrök a kaszniból erednek, nem pedig külön berakások, de sajnos a fekete tamponnyomott ablaktörlős hiány nagyon is észrevehető és tudatja velünk hogy sajnos játékról van szó, nem modellről.
Mint látható nem kapott persze sem Vw emblémát, sem a Polo és a TDi feliratokat sem, rendszámot sem és itt is azonos színű a lökös alsó perem része.
A lámpák érdekesek, ezt azért írtam hogy érdekes, mert ha jól megfigyeljük a fehéres irányjelző-tolató tamponnyomás ellenére is kivehető a forma az üvegben.


Gondoltam más különbség már nem is lesz, de azért megnéztem az alját és belsejét is.
Az alváz teljesen azonos, mindössze annyi a különbség, hogy az igényesebb változatnak (fenti) csavaros menetes a két lukja középen futtatva, mert úgy szoktak lenni a csomagolásban, míg a butább, gondolom sima dobozos példány - afféle Burago módra berakva - vagy egy többdarabos szett egy része lehetett, mivel annál teljesen szűz a menet, vagyis jobban mondva nincs is :D


A belső tér teljesen azonos, itt nem találtam különbségre utaló jele(ke)t.
A középkonzol, kormány, ülések, kézifékkar, minden teljesen ugyanolyan.
Szemből is csináltam fényképet, mivel mindkettőn láthatók még az ülésen a biztonsági övek is, tehát teljesen azonos.
Noha a bal oldali kissé erősebbnek tűnik ha a középkonzol rész vonalait nézzük, de gondolom ez csak annak köszönhető hogy épp esetleg jobbra sikerült picivel mint a másiké.

 


Üveg berakást illetően viszont fordított változat van.
Ezt úgy értem hogy a butábbnál (lenti) szegecselve van, míg az igényesebb változatnál csak ott a kis pecek, nincs szétnyomva.
Ez vagy direkt maradt így, mert így egyszerűbb, nem kell vele p.csölni, vagy véletlenül nem nyomtak rá.
Tulajdonképpen nincs szerepe, mert úgy is a belső kialakítás tartja ott az üveget, tehát nem fog beesni.
Ilyesmi megoldást anno a Schuco Opel Omega kombi példányomnál láttam, ami nem mai darab, de annál volt ilyen hogy egyben volt kialakítva az egész, és csak be volt téve ráültetve így egy pecekre.
Ez tulajdonképpen jó, mert egyszerűbb és a gyárban is nyilván kevesebb macera-idő, míg a következő emberkének odaadnák hogy a géppel nyomja szét.


Szóval tulajdonképpen ettől válik egy modell modellé, a részletektől.
Ez - vagy épp ezeknek hiánya - határozza meg valamiről hogy játéknak számít-e, vagy gyűjtők számára készült modellé, esetleg olyan példánnyá, mellyel a gyerek is élvezettel játszhat és a gyűjtő is örömét leli a beszerzésében.