trizs77 Creative Commons License 2022.09.07 0 3 108050

Tudom.

Akkoriban ez divatos nézet volt.

Sajnos.

 

Nem állítom, hogy a 3-4 percenként (ilyen sűrűn jártunk ott) Ik-260 súlya, rezgése jót tett a pincerendszernek.

De, hogy nem volt életveszélyes az biztos.

 

1989-ben az üzembe állítás követő hetekben világossá vált, hogy az Ikarus-521 minden paraméterében alkalmatlan a Várba való közlekedésre.

 

Megírtam már többször, az 1990-es árakon mérve egy Ik-260 BKV-s guruló költsége 9,60 Ft.- volt az Ik-521 buszé pedig 26,90Ft.-

 

Már 1990 végén nekiálltak keresni az 521 váltó típusát, hiába csak két éve volt forgalomban.

 

Sajnos a midi kategória legalján a 7200 mm környékén keresték nem az akkori felső határon, mely akkor a midiknél kb. 9500 mm volt.

 

Majdnem azt írtam volt belőle szakmai vita, de ez füllentés lenne.

Nem volt belőle szakmai vita, mert a BKV akkori döntést hozó vezetőivel (nem a vezérigazgatóval) vitázni annyi lett volna mint galambbal sakkozni.

 

Pedig akkor volt bőven kínálat:

 - M.A.N. 152,

 - MB 402,

 - Neoplan 4009,

 - Van Hool 508,

 - Neoplan 8008,

 -....................

 

De akkor felerősödött a (jókora politikai támogatással) a hazait a hazai utakra jelszó.

Erre lett válasz a Csepel 613-as midi busza.

S végül a nem akarok ilyet csinálni de ha annyira erősködtök itt van a : Ikarus-405.

 

 

 

 

Előzmény: Mihál (108049)