Tudom.
Akkoriban ez divatos nézet volt.
Sajnos.
Nem állítom, hogy a 3-4 percenként (ilyen sűrűn jártunk ott) Ik-260 súlya, rezgése jót tett a pincerendszernek.
De, hogy nem volt életveszélyes az biztos.
1989-ben az üzembe állítás követő hetekben világossá vált, hogy az Ikarus-521 minden paraméterében alkalmatlan a Várba való közlekedésre.
Megírtam már többször, az 1990-es árakon mérve egy Ik-260 BKV-s guruló költsége 9,60 Ft.- volt az Ik-521 buszé pedig 26,90Ft.-
Már 1990 végén nekiálltak keresni az 521 váltó típusát, hiába csak két éve volt forgalomban.
Sajnos a midi kategória legalján a 7200 mm környékén keresték nem az akkori felső határon, mely akkor a midiknél kb. 9500 mm volt.
Majdnem azt írtam volt belőle szakmai vita, de ez füllentés lenne.
Nem volt belőle szakmai vita, mert a BKV akkori döntést hozó vezetőivel (nem a vezérigazgatóval) vitázni annyi lett volna mint galambbal sakkozni.
Pedig akkor volt bőven kínálat:
- M.A.N. 152,
- MB 402,
- Neoplan 4009,
- Van Hool 508,
- Neoplan 8008,
-....................
De akkor felerősödött a (jókora politikai támogatással) a hazait a hazai utakra jelszó.
Erre lett válasz a Csepel 613-as midi busza.
S végül a nem akarok ilyet csinálni de ha annyira erősködtök itt van a : Ikarus-405.