Még egyszer. Kézai nem ír dákorománokról.
Dehogynem: igazolja -- ha elfogadod őt -- hogy a székelyek megjelenésekor már ott voltak a vlachok Erdélyben, ami a dákórománozás alaptétele. Anonymus detto, még ha Makkay ontja is a magánkiadott füzetecskéit.
Aki szerint a hun-magyar származás a dákoromán elmélet analógiája, azzal érdemi párbeszédet nem lehet folytatni.
Anonymus és Kézai a dákórománozők kőbe vésett igazodási pontja. Akikkel te egy gyékényen árulsz.
(A dákóromán amúgy egy modern terminus, nem kell róla korabeli forrás -- csak a korai KM-i vlach múltat kell igazolni hozzá, ehhez oszlopos tagok a mi gesztaíróink.)
A Gesztáink pedig hun-magyar származást írnak le világosan.
Anonymus még azt sem.
És annyit is érnek, mint amennyivel támogatják a románok népi mítoszát. Annyira igaz az is, mint a szittyázásuk.