Kék a ruhám, kék a vérem, Stihl klónt vettem kérem szépen. :)

Szemtelenül olcsósága miatt csábító a lehetőség, hogy legyen a sok jóféle Husqvarnám mellé egy nagy Stihl is. Anyagilag ennyi fér csak bele (sajnos), hogy egy Holzfforma G660 másolatot vegyek, de azért én ennek is örülök. :)
Nézzük mit kapunk pénzünkért.
Külföldön ( leginkább USA) ismert és használt ez kínai márka. Típushibának tekinthető a deko szelep, a berántó ( nem bírja a gyűrődést), a szívató-leállító műanyag kar, a tanksapka eresztése, piszkosan szerelik össze. Egy helyen a csapszeg seeger kiesése miatti problémáról írtak ( Sulyok Gyuri is említ egy példát a klón összeszerelős videójában 1 óra 4 perc 20 mp-nél mondja)
https://www.youtube.com/watch?v=YNFb3OOaokY&t=7155s&ab_channel=Gy%C3%B6rgySulyok
A színét hagyjuk. :)
A műanyag elemek nem a kínai gagyi minőség, attól egy picit jobb, de messze nem egy gyári. Szétszedésénél meglepő volt, hogy pl a hengertalp csavarok ( meg több egyéb csavar) viszonylag könnyen kijönnek, de véletlenszerűen egyik-másik csavar viszont bitangul meg van húzva ( és rögzítőzve). Egy bitfejet pl a kipu alsó csavarjába beletörtem, míg a kidörrenő többi csavarja ( nagyon) könnyedén kijöttek. A berántó oldalon is egy darab csavar volt, amit szintén megtéptek..
A gépet beüzemelve kaptam, amiről árulkodik a gyertya, ( NGK BPMR7A) és egy-két helyen olaj ( lánckenő?) maradvány. Üzemanyaggal feltöltve, deko szelep benyomásával 3-4 közepes gyorsaságú berántás után gyújtásra téve egyből pöffent, szívató vissza és egyből indult. Gázfröccs és egész szép hangja van, de 4.200 rpm volt az alapjárat. Visszacsavartam, az kb most jó.
Úgy frissibe ( még indítás előtt) mértem rajta végnyomást ( 10,5 bar):

Minden szerelékkel teljesen üres állapotában 7,5 kg a tömege

A géptest körbe ilyen:

Karbi:

Berántó:

Henger:
Láttam már szebbet is. A henger megmunkálási minősége azért nem egy csúcskategória. :(



Dugattyú:
Első ránézésre nem látszik rossznak. Külföldi fórumokon nem írtak dugó hibáról, viszont Hyway-ra cseréről igen. Főleg tuningnál, de akkor már lépcsősre van esztergálva a teteje. Érdekes, hogy az alján és tetején is van egy kék pötty, ami pont olyan színű, mint a géptest. A képen látszódik gépzsír darabka


Csapszeg seeger:
Örömmel láttam, hogy fül nélküli zégergyűrűk vannak benne, ráadásul az egyik jó irányban áll.
Sajnos már nem túl jó a szemem, így a képen láttam csak kinagyítva, hogy a zéger egyik vége kilóg a horonyból. Ez kettő dolog miatt van. Az egyik, hogy nem rugózik vissza a berakás miatti összenyomástól a zégergyűrű, a másik, hogy a fakezű rizszabálónk túlnyomorgatva rakta be.

A túl oldali zégert hegyes eszközzel beforgattam, mert az már nem jó helyzetben állt, viszonylag feszesnek tűnt, bár ezen is látszik a nyomorgatás
Ha nem simul bele a horonyba, nem feszül ( és nem jó helyen áll) azzal a baj, hogy alsó-felső holtpontban a hirtelen irányváltás miatt belibeghet. Ezek apró, pici mozgások, de percenkénti 10 ezes fordulatnál 20 ezer ilyen van. Ehhez kapja a hőt, melegszik-kihül, ridegebbé válik. ( ha nem fekszik a horonyba, nem hűti a dugó) Idővel letörik a zégernek az a vége, amelyik libegett.
Ha ez megtörténik, ( filléres alkatrész miatt) az kb GTK-t csinál.
A légszűrő HD szűrő, de kifotóztam, hogy nem ér körbe teljesen. Úgy azért nem az igazi.

A kuplung harang falvastagsága inkább vékonyság. Mellé tettem 2 db használt Oregont a szemléltetés végett

Kipufogó gyári állapotában és utána:



A hengertalp tömítés a szokásos 0,5 mm van alatta, azt cseréltem 0,3mm-re.
Pár perc járatás és kihülés után a végnyomás ennyi lett (11,5 bar) :

Belógó tömítés, olajos kuplungharang


No, az a csapszegzéger csak nem hagyott nyugodni. Eredeti Stihl zégereket szereztem, gépet visszabontottam.
A vékonyított talptömítés nem jött be, egy részen beleér a dugó a hengerbe. Amikor forrasztódróttal néztem, 3 irányba 0,7mm, a negyedik irányba 0,3mm volt a hézag, ami azt jelenti, hogy öntési hiba, megmunkálási pontatlanság? miatt ferde a dugó feletti henger rész. Buktam 1 bár kompressziót, de legalább nagyon hamar kiderült, hogy így nem jó.

A Stihl zégereket qrva nehéz volt betenni, de ezek feszítenek rendesen! :)

A végére egy eredeti MS660 kép. :) Ismerős átjött megcsodálni a kék micsodát, és ha már átjött, hozta a motyóját, állítsam már be neki. :)

Azt hiszem lesz a klónomnak ellenfél a videóhoz. :)