The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2021.12.20 0 0 126547

Az ajtó központi zárak nyitása-zárása 99%, hogy relézett kimeneten keresztül működik.

Visszafelé nem fog bezavarni, ha a riasztó szintén relézett központi zár kimenetét ide csatlakoztatod.

Nagyon régen szereltem riasztót, akkor is a Citroenembe, szerintem ugyanaz, mint a PUG. Kimértem és mintha rémlene, hogy feszültség vezérelt a nyitás-zárás, értsd 12V-ra zárt, 0V-ra nyitott volna (vagy fordítva), de lehet, hogy már rosszul emlékszem. Csak rémlik, hogy pöcsölnöm kellett a rákötéssel, diódákkal kellett szétválasztgatni.

Ha rosszul emlékeznék, akkor egyszerűbb a helyzet, de a dióda akkor is kell.

 

A riasztó kimenetét szét kell osztani ahány ajtót nyitsz vele, annyi felé és javasolnám, hogy iktassál közbe egy-egy diódát (mondjuk 1N4001-est). Így egymástól le lesznek választva, nem zavar be semmibe ami a kocsi ajtajainak a normál működése és a műszerfali visszajelzések is jók maradnak.

Ha a nyitás érzékelést akarod megcsinálni, akkor szintén dióda leválasztás szükséges a riasztó érzékelő bemenete felé, de ide elég egy-egy kisebb terhelhetőségű 1N4148-as is.

Előzmény: janitoth (126546)