Eeegen, mivel amerikai fizetéseket nem tudtak adni, "arányosították" egyes szolgáltatások árát. Lehet, hogy egy donyecki bányásznak kevesebbet kellett dolgoznia egy repülőjegyért, mint amerikai kollégájának. Legfeljebb kicsit nehezebb volt jegyet szerezni: a gépek mindig tömve voltak. Annyira, hogy ha véletlenül induláskor volt szabad hely a gépen, akkor azt külön bemondta a hagszóró. Más kérdés, hogy ez ritkán fordul elő, és én konkrétan csak Mahacskalit hallottam célállomásként... És lehet, hogy a kiszolgálás színvonala alacsonyabb volt. Bár amiket mostanában hallok az amerikai belföldi járatokról...
Egy konkrét eset: Kijev-Odessza-Kijev teljes áron 30 rubel (400 forint), diákigazolvánnyal 15 rubel. Jó, akkor 200 Ft kicsit többet ért, de ha úgy mondom, hogy a havi ösztöndíjunk 20 százaléka? Egy májusi szombat reggel el is repültem valakivel Odesszába, kicsit fürödtünk a tengerben, napoztunk, délután meg hazarepültünk. Este a magyar klubban mondtam valakinek, hogy nemrég még fürödtem a tengerben. Nem hitte el, azóta is biztosan hazudósnak tart.
A szovejt gépek egyébként általában igénytelenebbek, erősebbek voltak, mint amerikai társaik. A gazdaságosság ott sokáig nem volt komoly szempont. És olcsó volt a munkaerő. A Tu–154-es egy megkésett projekt volt (a szuperszaónikus késleltette), a megfelelő tehcnikai színvonalat és biztonságot egyszerűen magasabb élőmunka-ráfordítással érték el.