pancho Creative Commons License 1999.11.06 0 0 562
Továbbra is kötöm az ebet a karóhoz, miszerint a turbofan (fan enfine, stb.) csőlégcsavaros hajtómű, bár valóban a ducted propeller az igazi csőlégcsavar. A kétáramú viszont nem helyes, mert kétáramú hajtómű pl. az NK-8-as is, ami mégse turbofan, pedig a maga idején (úgy értem, mikor tervezték) még nagy kétáramúsági fokúnak is számított. Tehát nemhogy a kétáramú, de még a nagy kétáramúsági fokú hajtómű se a legjobb fordítás a turbofanra. Arról nem is beszélve, hogy míg az átlag kétáramú hajtóművek álló lapátsorral kezdődnek (ami megvezeti a beszívott levegőt, hogy az első forgó lapátsor nagyobbat tudjon "harapni", több levegőt nyomjon hátra), a turbofanek jellemzője, hogy az első lapátsor (a fan) forgó lapátokból áll, kicsit kevesebből és nagyobból, mint egy kompresszorfokozat lapátjai, de kicsit többől és kisebből, mint egy normál légcsavar.
Előzmény: Újlaki (561)