construct Creative Commons License 2021.03.24 -5 2 15383

Igazából csak azért tettem be, mert te minden alap nélkül kétségbe vontad, hogy igazat beszélek, nem hitted, hogy ismerem sok ókori város ásatási felmérési dokumentációját, s jó párnak elkészítettem a 3D-s rekonstrukcióját is. Gúnyosan hitetlenkedtél, csak azért, mert el se tudod képzelni, hogy jártam azokon a helyeken, s ne adj isten a saját hajómon vitorláztam oda, az meg végképp hihetetlen a számodra, hogy képes volnék ennyire bonyolult helyszínek, egész városok virtuális rekonstrukciójára? Alaposabban, mint amennyire korábban megcsinálták.

 

Szóval az a kép az én egyik 3D modellemről készült egyik render. Számtalan ilyet lehet csinálni róla, ennél sokkal nagyobb felbontásban is, mindenféle kameraállásban, bejárva az egész várost. És több más modellemben bizonyos jól dokumentált házak szobáról szobára belülről is bejárhatók.

 

Egyébként jó felé keresgélsz, de miért nem mondod ki? A dokk nem a tengerparton fekszik, hanem egy folyó mellett, mesterségesen kivágva, a megfelelő töltő és leeresztő csatornákkal, az utóbbi zsilippel (a kép alján). Ez az egyik ismertetőjel. A másik a jellegzetes 8x8 hombárból álló nagy terménytároló. A dokk oldalában látszó moszatsáv nem csak az árapály nyoma, a vízszintet erősen befolyásolja a folyó vízhozama és a leeresztőzsilip zárása is. Ha akarták, árapálytól függetlenül állandó szinten tudták tartani.

 

Az általad betett két utolsó képet éppen erről a városról, tehát Lothalról készítette valaki, de azok elég gyengécske munkák.

Előzmény: Schenouda (15381)