Na, akkor én magamra veszem az "inget", bár szakinak nem mondanám magamat.
Előrebocsátom, nem fikázásnak szánom az összehasonlítást, pusztán ténymegállapításnak. És ezekkel sem kívánok senkit sem lebeszélni a mozdony megvásárlásáról, mert ettől még lehet valaki nagyon boldog tulajdonosa bármelyik változatnak - mint ahogy én a mai napig boldog vagyok a 11 éve saját magam által átbarkácsolt két 520-asnak, holott azok alapmodellje nem sorolható a legszebbek közé.
Kezdeném az 520,020-assal, mert arról van több képem, amit itt-ott találtam a neten.      
- A kisméretű füstszekrény ajtó kallantyúi sokkal ritkábban vannak a mozdonyon, mint a modellen. (Nyilván technológiai oka van, hogy nem akart a Quabla egy újabb ajtót készíteni, de amúgy nem lett volna ürtechnika megcsinálni.)
- Hiányzik a mozdony bal járófelületéről a szerszámosláda. (IV. korszakban már rajta van.)
- A szerkocsin a lámpákat a magyar vasutakon áthelyezték, a GySEVnél egy harmadikat is elhelyeztek. (Ez nyilván nagyon macerás lett volna.)
- Az első lámpák a modellen vegyesek: a lentiek a régiek, a füstszekrény ajtón meg már a kicsit imitálja (technikai okokból egyszerűsítve). Ilyen vegyes kialakításról én még képet nem láttam, nem is logikus, mert a teherautó lámpákat nyilván egyszerre szerelték fel alulra és felülre.
- Hiányzik a légsűrítő elvezető csöve, aminek a kéménynél kellene végződnie.
- A kémény és a homokoló közötti, számomra ismeretlen funkciójú szerelvény hiányzik a modellről.
- Nincs meghosszabbítva az oldalsó járólemezhez tartozó kapaszkodó. (Nehéz is lenne kivitelezni a modellnél)
- A biztonsági szelep nem lett magyarosítva, holott ez sem lett volna nehéz, lásd Letenyei Tamás tizenéves cikkjét!
- A trapéz alakú (számomra ismeretlen funkciójú) doboz hiányzik a járólemezről. Kicsit más a modell kialakítása, mint az eredeti, de az imitáció azért felkerülhetett volna szerintem. (Én egy Fuggerth görög Csörgő bizbaszt ragasztottam fel annakidején, aminek pont ilyen alakja van, igaz, kissé keskenyebb.)
Folytatom az 520,079-cel:
  
- Számomra megfejthetetlen, hogy miért ezzel a pályaszámmal látta el a MÁV-os változatot, holott ez a mozdony a MÁV-nál csak 1963. május 9. és 1963. október 29. között volt állagban. GySEV-es volt ez jellemzően (1980-ban selejtezték).
- A fölső fényszóró levakoltsága számomra erősen kérdéses, ugyanis 1966-ban is még működőképes volt a GySEV-nél. Azt inkább el tudom képzelni, hogy a MÁV-nál nem használták, ezért a kutya sem foglalkozott a kormos, koszos üveg letakarításával.
- Itt is hiányzik a légsűritő fáradtgőz vezeték.
- Ami az előző mozdonynál trapéz alakú doboz, az itt körcikk, de a modellen nincs rajta. (Később ennél is trapéz lett.)
- Szerkocsi lámpák - mint előbb.
- A felső lámpatartó konzol fordítva van a mozdonyon, mint a modellen.
- A kémény és a homokoló közötti, számomra ismeretlen funkciójú szerelvény hiányzik a modellről.
- A biztonsági szelep nem lett magyarosítva
- A konyha alatti csővezetékek (lefúvató?) másképp néznek ki a mozdonyon, mint a modellen. (Ezt megint nyűgösebb lett volna elkészíteni, kellene tudni, hogy pontosan honnan hová megy.)
- Mivel 1966-ban még pirosak voltak a kerekek (a futókerekeket is beleértve), úgy gondolom, hogy ezek a MÁV-os időszakban sem voltak feketék. Nyilván így jöttek az oroszoktól, aztán csak később, valamelyik főjavításkor feketítették be.
A mérethelyességre nem tudok mit írni, mert nincsenek pontos méreteim. Meg már nem is lesznek, mert ezek a pályaszámok rég selejtezve lettek.
|