Leslie07 Creative Commons License 2021.02.16 -1 0 176516

MIT ÍRNAK AZ ARTEMISZŐRTORNYA_SÁTÁNJEHOVÁJA SZERVEZET ÖRDÖGPAPJAI A YHWH NÉV BÁLVÁNYTEMPLOMBANVALÓ ELŐFORDULÁSA KAPCSÁN?

 

 

Isten neve, a Jehova név, egy egyiptomi templomban                                                                                          Körülbelül i. e. 1370-re az egyiptomiak már sok területet meghódítottak. Ebben az időben III. Amenhotep (Amenóphisz) egyiptomi fáraó építtetett egy pompás templomot Szoleb városában (Núbia), mely a mai Szudán területén feküdt. A templom feltárásakor a régészek rátaláltak egy egyiptomi hieroglifára, mely úgy tűnik, a héber JHVH tetragramot, azaz a Jehova nevet ábrázolja. A véset 500 évvel a híres Moábi kő előtt készült. Ez a kő volt korábban a legrégebbi ismert lelet, melyen szerepel Isten neve. Miért vésték a Biblia Istenének a nevét egy egyiptomi templom oszlopára?

 

https://www.jw.org/hu/konyvtar/folyoiratok/wp20100501/Isten-neve-a-Jehova-n%C3%A9v-egy-egyiptomi-templomban/

 

Mire alapozza a kiádvány ezt a merész állítását?

 

Ezt írják:

 

 A leigázott területekről készült szolebi  felsorolásban szerepel egy olyan is, melyet különféleképpen lehet olvasni: „Jahve a saszu földön”, „A saszu föld, mely Jahué” vagy „A saszu-jhv földje”. Jean Leclant egyiptológus azt mondja, hogy a Szolebben talált pajzsra vésett név „megfelel a JHVH »tetragramnak«, mely a Biblia Istenét jelöli”.

 


Mit is állít az egyiptológus? Hogy a Szolebben talált pajzsra vésett név megfelel a JHVH tetragramnak ,amely a zsidók Istenét jelöli. Minek alapján tudja összehasonlítani a szolebi írás tetragrammáját a Biblia Istenének a nevével?

 

Nos a Biblia alapján nem igaz? Melyik Biblia tartalmazza a JHVH tertragrammát? Nos az igaz Isten legnagyobb ellenségei, a maszorétának nevezett Ben Áser által i.sz. a 9. században készített héber írásokkal,amiről bizonyított , hogy azokhoz a barlangi szekta kéziratait használták fel.

 


maszoréták: Kr. u. 750-1000 között élt zsidó szövegkritikusok, a →maszóra tudósai. - Céljuk a Szentírás héb. szövegének (beleértve a helyesírást, olvasást és értelmezést is) egységesítése és rögzítése. Kezdetben másolóknak, a 11. sz-tól pontozóknak is nevezték őket. A tibériási és a babilóniai hagyomány alapján két csoport-ba oszthatók. Különösen nagy tekintélye volt az Áser családnak Tibériásban. Hogy tevékenységüknek érvényt szerezzenek, lehetőleg minden korábbi, nem maszoréta szövegű szentírási kz-ot megsemmisítettek. Hatásuk 1000 k. a córdobai kalifátuson keresztül Eu-ra is kiterjedt, s főként a héb. kiejtésben érvényesült. Maimonides közvetítésével Áron ben Móse ben Áron szövege lett a mérvadó. →Szentírás, I. **http://lexikon.katolikus.hu/M/maszor%C3%A9t%C3%A1k.html

 

Karaiták (המקרא בעלי :(a babylóniai Anan (ענן (ben David (a VIII. század harmadik negyede) postumus követıi; elutasították a szóbeli tant (Misna, Talmud stb.), és kizárólag a Biblia szoros értelmezésére támaszkodtak. Az értelmezési különbségek a IX. században váltak feszült ellentétté. A karaiták nagy ellenfele Sza’adja ben Joszéf al-Fajjumi (882–942) gáon volt, Anan elleni vitairatát 905-ben írta. A karaita vagy tanaikkal rokonszenvezı tudósok rögzíteni akarták a bibliai szöveg pontos alakját: kijavítani a mássalhangzó-szöveg esetleges hibáit (amelyekre a kéziratok variánsai, esetleg éppen a Jerikho környéki új leletek hívták fel a figyelmüket) és rögzíteni a felolvasás szabályait (magánhangzók, cantillatio). Jehuda ben Élija Hadasszi, Eskol ha-kofer (1149): “A Tóra-tekercseket ki kell pontozni magánhangzó- és hangsúly-jelekkel, (…) mert Isten nem magánhangzók és hangsúlyok nélkül adta… Istenünk írása ‘(rá van) vésve a táblákra’ (Ex. 32,16), ezért az írás tele volt magánhangzó- és hangsúly-jelekkel, és nem hiányoztak belıle a magánhangzók és hangsúlyok.”

 

Vagyis a szolebi feliratban nincs benne az a kijelentés, hogy YHWH a biblia istene,csak az van benne , hogy a saszu föld jahué, de mivel a tetragramma hasonlít a héber bibliában található tetragramhoz ,ebből következtette ki az egyiptológus , hogy a biblia istenéről van szó.

 

A kiadvány idéz egy másik tudóst,aki az alábbi megállapítást teszi:

 

A núbiai templom feliratával kapcsolatban Roland de Vaux bibliatudós és régész ezt mondja: „Egy olyan vidéken, mellyel Izrael ősatyái oly szoros kapcsolatban álltak, már az i. e. II. évezred közepén is volt egy olyan földrajzi vagy személynév, mely nagyon hasonló Izrael Istenének a nevéhez, sőt talán azonos is vele.”

 

Felmerül a kérdés honnan veszi ez a tudós, hogy a saszu föld, amely a feliratban meg van említve pontosan arra a területre utal ,amellyel Izrael ősatyái szoros kapcsolatban voltak?

 

Nos a kérdés nyitott. Hol volt a saszu földje i.e.1370-ben ,amikor azt az egyiptomiak leigázták az írás szerint és hol voltak ekkor a zsidók? Használták -e ill. használja -e a történelem a "saszu" megjelölést ebben az időben más nemzetekre is

a zsidókon kívül? IGEN, elsősorban a Hettitákra,akik napimádóak voltak, ezért a napisten YHWH neve földjükkel kapcsolatban helytálló, ellentétben Izrael népével,akik i.e. 1370-ben Egyiptom területén "vendégeskedtek", ezért épeszű tudós nem hozza velük kapcsolatba a szólebi feliratokban szereplő ütközetet a szasuk földjén.

 

Maga a szolebi lelet a Mésa király feliratához hasonlóan épp azt bizonyítja, hogy YHWH nem Izrael fiainak volt az istene ,hisz azok i.e. 1370-ben nem voltak egységes nép,akik szembe mertek volna fordulni  III. Amenhotep (Amenóphisz) egyiptomi fáraóval. Nagyobb a valószínűsége annak, hogy az ekkor Egyiptomban vendégeskedő Izrael fiai a Fáraó oldalán harcoltak a saszu földjén élő a napistent YHWH-t imádó Hettiták ellen.

 

A tetragrammát csakis annak alapján kapcsolták össze a Biblia Istenével, mert a talmudista zsidók

a 9. században arra utasították a maszorétákat, hogy használják fel a Jerikó mellett 800 körül

megtalált barlangi szekta írásait. A kumráni leletek vizsgálata bebizonyította, hogy a barlangi szekta

napimádó volt, ezért írásaiban az egyiptomi bálványtemplomok és a moábita kö feliratán szereplő

tetragrammát (YHWH) a maguk isteneként tisztelték.

 

Hogy a zsidók a napisten YHWH nevét az egyiptomiaktól vették át, mi sem bizonyítja jobban, mint

 

hogy  Eljákimnak a fáraó Jehojákim nevet adta (II. Kir. 23, 34).Ez pedig azt bizonyítja megtévesztettsorstársaim, hogy YHWH ahogyan eddig is állítottam az Ásatási bizonyítékok alapján a YHWH azonos az egyiptomiaknapistenével, mert nem a Izrael Istenének a neve, hisz a napimádó egyiptomi király vitte be a JHVH-t Éljákim nevébe,és nem Izrael Istene.  / Magyar Zsidó Lexikon CÍMSZÓ: Adonáj/.

 

Konkrétan ezt olvassuk a lexikonban:

 

 E nevek vallástörténeti jelentőségűek, amennyiben mutatják, hogy viselőik idejében a JHVH-kultusz állott előtérben, holott más korszakokban az Él (általános sémi istenség) volt az uralkodó (Jechezkél, Eliezer). Volt olyan korszak, mikor Él-t és Jáhut összevotak az Elijahu névben, viszont volt olyan kor is, amikor a neveket váltakozva, hol Él-lel (Samuel), hol Jehoval (Jehonathan) képezték. Látjuk annak példáját is, hogy külföldi király a zsidó vazallus királynak nevét az uralkodó áramlatnak megfelelően megváltoztatta; így Eljákimnak a fáraó Jehojákim nevet adta (II. Kir. 23, 34).

 

http://mek-oszk.uz.ua/04000/04093/html/szocikk/10063.htm