FERENSZ Creative Commons License 2021.01.30 0 0 2274

Solido Citroen BX:

 

 

 

Micsoda csoda?! Befutott az ezüst is.
Noha anno már mutattam a piros változatomat és azzal is bőven megelégedtem volna, később mégis úgy alakult hogy szemeztem a fehér változattal is és azt is bezsákoltam.

Kettőnél már tényleg nem terveztem többet és szín szerinti változatokra se terveztem/tervezek ráállni, de mit csináljak ha egyszer tetszik egy modell, akkor tetszik. 

És ha még a színe is jó, akkor miért ne?
És mint nem egyszer mondtam már, sokat számít egy szín a modellnél.
Noha jelen esetünkben ennél a típusnál totál mindegy hogy piros, fehér, vagy ezüst, mert egyaránt jól áll neki mindegyik, de ha pl "retrós módra" ettől a gyártótól lévő példány is csak lilában lenne, a kutyának nem kéne......max átalakítani.

 

Volt egy találatom mikor kerestem egy modellt és egy nagyon jó kis példányra leltem rá, melyet korábban láttam is egy külföldi tagunktól megosztva az 1:43-as modellek csoportban és még oda is írtam hozzászólásban hogy én is szívesen birtokolnám a kicsikét.

Igen az ezüst Hongwell BMW 745i példányról van szó.

Ugyanis arra rátaláltam és meg kellett még nézzem az eladónak milyen cuccai vannak.
És ha már közte volt egy ilyen is…

Árban még pont belefért abba a kategóriába hogy akarjam és ne kelljen lemondani róla.

 

Mint már azt említettem az Altaya úgy látszik sokféleképpen megállja a helyét, mivel több kiadásban is találkozhatunk vele.

Pl a piros az ekte Altaya, mivel a háromszöges csavarozás van az alján.

A fehér – a Triple9 – változat, szintén Altaya, bár ott kicsit ugye meg van változtatva a modell pl nincs antennája, de látszik hogy ugyanaz.

És itt az ezüst – ami Solido – de valahogy mégis kidolgozottabb, szebb azoktól, mint amiket esetleg Solido-ban megszokhattunk.

Ez érdekes is, mert úgy látszik, akkor eme "gyártó név" is bekapcsolódott ebbe a "szakmába" mivel a Solido változatokból legtöbbször régi példányokat találni, de úgy látszik Ők is akarnak modernizálódni, még ha Altaya modelleket is adnak el a nevük alatt.

Mondjuk arra nem ártana figyelni hogyha már ugyanaz a gyártó, akkor a kidolgozás, részletek is legyenek ugyanolyan jól megcsinálva mindegyiken, még ha más névvel is adják el ugyanazt.

Mert van a 3 példány között különbség, de erre majd ki is térünk mindjárt.

 

Először lássuk a szóban forgó változatot:

 

Szépen megcsinálták – noha ugyanaz a modell mint a másik kettő – de mégis más.

A lökhárítón egy nagyon „hangyaf.sznyit” elüt a lökös színe, bizonyára mert az műanyag.

A lámpa és az irányjelzős rész ugyanúgy szép ahogy a másik kettőnél, bár az irányjelző kissé fakóbb, de még elmegy.

Látható hogy itt már középre került az embléma festése.

 

Kicsit aggódtam, mert korábban nézegettem neten az ezüst példányról képeket és azon gyengébbek voltak az irányjelzők.

Voltak olyanok melyek még ettől is gyengébbek voltak, mondhatni majdnem csak ugyanolyan átlátszó üveges rész volt mint maga a lámpa.

 

Viszont hátul legalább nem kell emiatt tartani, ott szépre sikeredtek.

A kipufogó miatt aggódtam kicsit hogy oldalirányba konyul és nem lefelé, de aztán megnéztem, a másik kettőnél is ilyen.

 

És jöjjön az összehasonlítás, a három példány együtt.

 

Piros (Altaya), fehér (Triple9), ezüst (Solido) de tulajdonképpen Altaya mind a három.

A pirosnál inkább kissé festett benyomásúak az irányjelzők, a fehérnél – talán a modell eleve színe miatt is – megfelelően erős sárgák, míg az ezüstnél áttetsző halvány sárgák.

Az antenna – mint ahogy már korábban említettem – a fehéren nincs rajta, de az ezüst ugyanúgy megkapta mint a piros.

Az embléma a pirosnál-fehérnél ugyanaz, noha a fehérnél kissé szélebbre helyeződött, az ezüstnél pedig már picit nagyobb és középen kapott helyet.

 

A felni teljesen azonos mindhárom példányon.

A hátsó szélvédő mindhárom példánynál fűtőszálas, oldalt a C oszlopnál van némi különbség.

A pirosnál a fekete rész alatti rész legalsó íves is fekete csíkos, a fehérnél csak középre koncentrált részre került végigfuttatás nélkül és a legalsó íves rész végigfestése nélkül, az ezüstnél ugyanúgy megvan mint a pirosnál de vagy a modell színe miatt, vagy eleve azért mert kissé vastagabbra sikerült, így jobban kiemelkedik a modellen.

 

A hátsó lámpákat – már az első irányjelzőknél is – említettem, mivel a pirosnál inkább mattabb, festettebb benyomást kelt, a fehérnél tökéletes az árnyalat, az ezüstnél pedig üveges áttetsző, ámde kissé haloványabb.

A rendszám mindegyiknél más.

A kipufogók a pirosnál fekete, de legalább a másik kettőnél kissé kiemeltebb látványt nyújt hogy ezüst.

 

Talán nem mondok újat, de még taxi kiadásban is lehet fellelni ezt a kicsikét – igaz remélem koreaiak nem cserélnek a csomagtartóban benne helyet mint a Taxi című filmben – de még lehet hogy azt is beszerzem valamikor.

Valamint azt hiszem spanyol rendőrségi változatban is láttam, mondjuk az számomra totál érdektelen.