Újlaki Creative Commons License 1999.09.28 0 0 366
multia, pancho, Hamster, Csokis2: Amennyire én tudom, Bejrút közelében, valószínűleg leszállás előtt vagy közben zuhant a tengerbe. A rakétatalálat esete nem zárható ki, mivel a gépen volt a fél palesztín vezérkar, és egy 2000 lábnyi (600 m ... 700 m) magasan járó gépet gyerekjáték leszedni egy motorcsónakból. A hozzáértők még azt is megmondják, melyik SA-x fedőnevű szovjet (sic!) rakétával.

A dolgot aztán azért nem firtatták, mert háborús cselekmény (act of war) esetén a biztosító nem fizet. Szerintm az sem volt közismert, hogy ez egy bérelt gép volt, mert akkor a biztosító megencsak nem fizetett volna.

Az LC-Ilonát meg azért adták nekünk bérbe (a párjával együtt; ki emlékszik a lajstromjelére?), mert eredetileg az egyiptomi légitársaság (Egyptair?) használta, de a Nasszer elnök halála után bekövetkező összemorcosulás után visszavásároltatták. Az Aeroflot meg nem tudta volna használni ezeket, hiszen az ő gépeik más norma szerint voltak felszerelve és berendezve.

Egy személyes emlék az eltérésekről: a második bérelt gépen feltűnt, hogy nem két, hanem három COMM rádió volt, az egyiptomiak így kérték, és hozzánk is így került tovább. A kötelező előírás a kettő, a harmadik rádió plusz biztonságot adott; nem annyira baleset ellen védett, hanem leragadás ellen (ha a háromból egy elromlik, a gép a maradék kettővel még teljesen előírásszerű marad, felszállhat, hazajöhet).

A másik gépet a bérleti szerződés lejárta után rendben visszaadták.

Vujisics Tihamér nem a bukaresti gépen volt?

Előzmény: multia (362)