G_Agi Creative Commons License 1999.09.27 0 0 70
Figyelem a hozzászólásokat. Beszélünk itt tanáról, nebulóról, iskoláról, rossz tapasztalatokról, elvétve jókról is.
Én mindennek okát abban látom, hogy nem tanítjuk meg a gyerekeinket tanulni.Sem a pedagógus, sem a szülő nem gondol erre, vagy csak ritkán. Az a gyerek, amelyik magától rájön, már mindegy, hogy hol, kitől kellene ismereteket szereznie, Ő nyeregben van. Én az írás, olvasás elsajátítás után bevezetnék egy ilyen tantárgyat:
Tanulási technikák
Persze egy jobb nevet kéne kitalálni erre. Többféle módszer létezik, ha a gyerek rátalál a neki legmegfelelőbb módszerre (persze nem árt, ha többfélét kipróbál), akkor már az iskola szórakozás. Ezt a tárgyat nem kell osztályozni, amikor eljön a többi tárgy tanulásának ideje, kiderül, hogy sikerült-e rávezetni a neki legmegfelelőbbre. Ha úgy tűnik nem, akkor a pedagógus segítségével újabb módszereket kell vele begyakoroltatni.
A jelenlegi iskolarendszer egy féle tanulóra van felkészülve, amelyik órán képes mindvégig figyelni, és önállóan képes tanulni. De erre a két alapvető dologra a kutya sem fordít külön figyelmet, hogy ez is egy tanulás eredménye.