Zkt1 Creative Commons License 2020.12.07 -1 0 117710

Már kezd túl nagy lenni a kever-kavar, szóval válasszuk szét a dolgokat, a hajózásnál is:

 

1) Motor indítására, igen savas indítómotor a megszokott

Miért? Mert az indítómotor egyszerre nagy >5-10C áramot is tud adni. (jelentkezzen aki érti is ezt a mondatot)

 

2) Elektromos hajtású hajó esetén már rég a lítium

Tessék két magyar példa, de hozom harmadik is ha kéred. Az egyik Tesla NFP aksi, a másik Nissan Leaf NFP aksi (LGChem) ha jól látom:

https://www.youtube.com/watch?v=tP1lWBuylIk

https://www.youtube.com/watch?v=G00PMgFT84o

 

3) Jacht, vitorlás saját belső áramrendszerre (12Vdc, 120/230Vac) szintén teljes átállás van LFP-re (évek óta)

Tessék egy igen jó, mindenre kitérő hajózós összehasonlítás (a lítium árak azóta 30-50%-ot estek !):

https://www.youtube.com/watch?v=pP98FJD6b04

 

(amúgy kíváncsi lennék ki az aki meg is nézi illetve el is olvassa a linkelt anyagokat -mérnöki szemmel-, és ki az aki "éntudomjobban" tesz rá ... magyarán FBKaren)