Már kezd túl nagy lenni a kever-kavar, szóval válasszuk szét a dolgokat, a hajózásnál is:
1) Motor indítására, igen savas indítómotor a megszokott
Miért? Mert az indítómotor egyszerre nagy >5-10C áramot is tud adni. (jelentkezzen aki érti is ezt a mondatot)
2) Elektromos hajtású hajó esetén már rég a lítium
Tessék két magyar példa, de hozom harmadik is ha kéred. Az egyik Tesla NFP aksi, a másik Nissan Leaf NFP aksi (LGChem) ha jól látom:
https://www.youtube.com/watch?v=tP1lWBuylIk
https://www.youtube.com/watch?v=G00PMgFT84o
3) Jacht, vitorlás saját belső áramrendszerre (12Vdc, 120/230Vac) szintén teljes átállás van LFP-re (évek óta)
Tessék egy igen jó, mindenre kitérő hajózós összehasonlítás (a lítium árak azóta 30-50%-ot estek !):
https://www.youtube.com/watch?v=pP98FJD6b04
(amúgy kíváncsi lennék ki az aki meg is nézi illetve el is olvassa a linkelt anyagokat -mérnöki szemmel-, és ki az aki "éntudomjobban" tesz rá ... magyarán FBKaren)