gumidani Creative Commons License 2020.09.11 0 1 61500

"Más politikusok külön a saját elképzeléseik alapján gyártattak vonatokat maguknak, Horthy Miklós ezzel szemben egy egyszerű, meglévő kocsit alakíttatott át."

 

Ezen annyit árnyalnék, hogy a Turán vonat étkezőkocsija volt a tárgyalt jármű. A 10 számú államfői termeskocsi 1928-óta megvolt. (és az is Csehszlovákiában végezte) A megcsonkított és szétrabolt ország csak szolidan költött a kormányzati különvonatra. Amely nem volt egy komplett vonat, hanem alkalomszerűen összeválogatott kocsik sora. Ahogy én ismerem a kínálatot:

 

 1 – újonnan épült kalauzkocsi Dunakeszin 1943-ban

 2 – a millenniumi udvari vonat oláhok által itt felejtett kocsija (1896)

 5 – újonnan épült távírdakocsi Dunakeszin 1941-ben

 6 – 1903-ban készült személykocsi Dunakeszin átépítve termeskocsinak 1938-ban

 9 – 1913-ban készült személykocsi Dunakeszin átépítve étkezőkocsinak 1937-ben   X 

10 – újonnan épült államfői termeskocsi Dunakeszin 1928-ban

11 - újonnan épült kalauzkocsi Dunakeszin 1943-ban

12 – 1916-ban épült személykocsiból Dunakeszin átépítve autószállító kocsinak 1936-ban   X

50 - újonnan épült termeskocsi Dunakeszin 1942-ben

54 - újonnan épült termeskocsi Dunakeszin 1942-ben   X

55 - újonnan épült termeskocsi Dunakeszin 1943-ban   X

X = megvan

Előzmény: gumidani (61488)