"Más politikusok külön a saját elképzeléseik alapján gyártattak vonatokat maguknak, Horthy Miklós ezzel szemben egy egyszerű, meglévő kocsit alakíttatott át."
Ezen annyit árnyalnék, hogy a Turán vonat étkezőkocsija volt a tárgyalt jármű. A 10 számú államfői termeskocsi 1928-óta megvolt. (és az is Csehszlovákiában végezte) A megcsonkított és szétrabolt ország csak szolidan költött a kormányzati különvonatra. Amely nem volt egy komplett vonat, hanem alkalomszerűen összeválogatott kocsik sora. Ahogy én ismerem a kínálatot:
1 – újonnan épült kalauzkocsi Dunakeszin 1943-ban
2 – a millenniumi udvari vonat oláhok által itt felejtett kocsija (1896)
5 – újonnan épült távírdakocsi Dunakeszin 1941-ben
6 – 1903-ban készült személykocsi Dunakeszin átépítve termeskocsinak 1938-ban
9 – 1913-ban készült személykocsi Dunakeszin átépítve étkezőkocsinak 1937-ben X
10 – újonnan épült államfői termeskocsi Dunakeszin 1928-ban
11 - újonnan épült kalauzkocsi Dunakeszin 1943-ban
12 – 1916-ban épült személykocsiból Dunakeszin átépítve autószállító kocsinak 1936-ban X
50 - újonnan épült termeskocsi Dunakeszin 1942-ben
54 - újonnan épült termeskocsi Dunakeszin 1942-ben X
55 - újonnan épült termeskocsi Dunakeszin 1943-ban X
X = megvan