erncus001 Creative Commons License 2020.07.30 0 0 4755

Sziasztok kedves pug 106 tulajok / hozzáértők / szerelők !

 

Tippeket szeretnék kérni az alábbi jelenségre:

 

Adott egy 1996-os, alapfelszereltségű, 50 lóerős, TU9M CDZ motorkódú, ezres motorral szerelt peugeot 106 xn. Bosch mono motronic, központi befecskendezésű üzemanyagellátás. Melegebb időben (kb. 15 C fok felett) : hideg, nem üzem meleg motornál indítást követő 1-2 percben az autó rángat, kerreg, dadog, ingadozik az alapjárat, rosszabb esetben le is fullad. Utána ki simul, egyenletesen jár, nincs probléma. Mindig az adott napon történő első indításkor jelentkezik, ergo amikor a motor

már teljesen le hűlt. Hidegebb időben, (kb. 10-15 C  fok alatt), soha nem jön elő a probléma, se hideg motornál se üzem melegnél.

 

Elnézést kérek a hideg-meleg-langyos-fagyos hőérzetek kavalkádja miatt :D , de sajnos az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy szinte kizárólagosan ilyen viszonyok mellett produkálja ezeket a jelenségeket az autó. (Én először beszívott levegőhőm. érzékelőre tippeltem, ami elvileg létezik én meg fizikailag nem találtam sehol a motortérben.)

 

Köszönöm válaszaitokat !