peppino Creative Commons License 2020.06.24 0 4 6059

Gondoltam referálok a legutóbbi akciókkal kapcsolatos tapasztalásaimról.

 

1. Dióhéjas szívóoldal tisztítás - Azt nem mondom, hogy minden forintot megért, mert Novoth-ék a legdrágábbak, de azóta mindig vigyorgok, amikor autóba ülök. Most van 110e az autóban, és aki ment már ennyit, az érzi, hogy az autó új korához képest vannak árnyoldalak, hidegen néha torpanás, gázadásra nem az a reakció mint régen és hát valószínűleg fogyasztás terén is más, mélyebbre kell nyomni a gázpedált.

Na most ez visszaállt az új autó szintjére. Annyira szépen megy, főleg részterhelésen és hideg motornál érezni, hogy tényleg olyan mintha újjászületne a motor. A gázt csak simogatva kell adagolni, a fogyasztás nálam relatív, mert én autópályán is csak a digitális állást ismerem, tehát lepadlózom, a város meg mérhetetlen. Szóval nem bátorítani akarok senkit, de szerintem van jelentősége, kérdés, hogy meddig tart...

 

2. 18"-os kerekek - Na itt volt szívás, ugye a www.alufelnik.hu-ról vettem a felniket és a gumikat is internetről rendeltem. A kezdetek kezdetén kiábrándultam, mert nem tudták sehol sem becentírozni, kb. 60-70e forintot költöttem már centírozásra meg első-hátsó kerékcserékre, aztán a legutóbbi helyen (a rákospalotai régi éjjel-nappali gumisok) mondták, hogy két probléma van, a felni és az agy közti hézag 0,3 mm és két gumi futása sem egyenletes, valóban látható volt rajtuk egy hupli, amikor a gép pörgette.  A jelenség az volt, hogy 100 km/h felett nagyon erősen rázott, teljesen hazavágta az utazási komfortot. A felnik egyébként nyilván utángyártott 8" széles Cadiz másolatok, de kiváló minőségűek, bírják az úthibákat, ez kiderült már.

A lényeg, hogy a hézag szöget ütött a fejembe, és mivel ilyen vékony gyűrű nincs, ezért két módszer van: vagy esztergálni kellene a felnik közepéből, vagy valamivel az agyat (csak a hátsókkal van gáz a jelek szerint) kell "vastagítani".

Utóbbi egyszerűbb volt, tekertem rá két réteg öntapadós alufszalag csíkot, és két napja tesztelem, egyáltalán nem ráz már.

A végső megoldás a felnik esztergálása lesz, ehhez keresnem kell valami jónevű szakit, aki megcsinálja nekem.

 

Azért osztom meg, hogy tanuljatok belőle, nem feltétlenül azt szűrném le következtetésnek, hogy nem szabad ilyen felnit venni, csak gyárit, (amiben van igazság), csak, hogy számolni kell egy ilyen eshetőséggel, és akkor gondoljatok arra, hogy ezt már egyszer valaki kifizette a saját kárán tanulva.

 

Ellenben akkor is mindig vigyorgok, amikor az autóra ránézek, baromi szépek ezek a felnik. És a 18" nem is annyira komfortvesztés. Keményebb lesz tőle az autó, de nem kellemetlen kicsit sem. Stabilabb és sokkal-sokkal szebb.