kzdiesel Creative Commons License 2020.04.10 0 0 2710

Jelen állás szerint (nem minősíteném a döntést...) nincs a világon gyártott dizel motor ami ma egy új hajóba beépíthetsz az EU-ban állítólag... de hazánkban biztosan.  Közúti személyautó Euro 5-ös emissziós besorolásúnak kéne lennie, de a döntés meghozói  minden bizonnyal nem voltak tisztában az Euro 5-ös szint hajóban történő megvalósíthatóságáról.  Már az Euro4 is csak részecske szűrővel megoldható, hajóba meg nem rakunk részecskeszűrőt mert erősen tűzveszélyes. A vitorlás hajóknál meg általános a teljesen  elektronika mentes befecskendezés, amivel max Euro 1 valósítható meg. Egy hajón de főleg egy vitorlásban a motor üzembiztonsága alapvető életbiztonsági kérdés, ami az elektronikával szerintem összeegyeztethetetlen. Nem véletlen, hogy  a legnevesebb gyártók a mai napig gyártanak teljesen mechanikus befecskendező rendszerekkel szerelt motorokat.
Múzeumszökevény motorokat nem építenék hajóba, még retró hajóba se igen.
Problémás a szervizelésük, hangosak, nehezek.

Előzmény: P.Box (2703)