A közlekedésbiztonságról sokan hiszik azt tévesen, hogy egy-egy ráébresztő baleseti videó, önkéntesek általi plakátozgatás az utcákon (pl. hogy: "Az én kistesóm is erre jár iskolába!", stb. ... ... ..), vagy a sofőrfigyelő rendszerek által teletömött autók az önvezető autók a minimálisra tudják csökkenteni a balesetveszélyt... ... . Nos, nem így van!!!
* A ráébresztő videókat egyszer megnézik, azután elfelejtik, hatásuk tehát egyszeri és hamar elfeledhető.;
* A plakátozást egy hosszabb útszakaszon közlekedés közben 1-2 × 100 méteres útszakaszon látják a sofőrök, de utána továbbhajtva már a következő útszakaszra kell koncentrálniuk, azaz láttak egy helyileg érdekes plakátozást, magukban megjegyzik hogy milyen okosak ezek a plakátozók hogy "így vigyáznak" a közlekedőtársaik biztonságára, aztán továbbhajtva 5 km-rel odébb már elfelejtik az egészet, mert ott már az útbaigazító útjelző táblák fogják lekötni a figyelmüket, hogy X célpont (város vagy falu ) felé merre is kell letérni az adott főútról, és a figyelmeztetés máris feledésbe merült!;
* A különböző sofőrfigyelő és fáradtságfigyelő rendszerek, ill. az önvezető autók vezérlő elektronikus helyzet-beavatkozó manőverkorrigálós számítógépei pedig azt a !!!hamis biztonságérzetet!!! kelthetik a sofőrben, hogy hibázhat bármekkorát, mert a számítógépes vezérlő és helyzetfelismerő és manőver-korrigáló rendszer akkor is megmenti az életét, ha ő "véletlenül" elálmosodik... ! Mert mi van akkor, ha az elektronika meghibásodik, vagy ha csak egy-két pillanatra lefagy a komputer pillanatnyi memóriazavara miatt??! --> Nos, akkor -- különösen, ha kezdő vagy nem kellően tapasztalt sofőr ül a volánnál!! -- óhatatlanul bekövetkezik a baleset!;.
A valóban megfelelő garanciák a valódi közlekedésbiztonságra a következők:
* a gépjárművezető-képző tanfolyamok ne gyorstalpalók, hanem igen alapos képzést adóak legyenek;
* a gépjárművek biztonsági berendezései (üzemifék, kézifék, ABS fékezési-blokkolásgátló rendszer, irányjelző rendszer, helyzetjelzők, tompított és távolsági fényszórók=[=reflektorok], kürt, fénykürt, első és hátsó helyzetjelző ködlámpák, féklámpák, tolatólámpák, vészvillogó-rendszer) mindenkor kifogástalan állapotúak legyenek, akárcsak a gépjármű motorja, amely nem okozhat váratlan leállást (pl. karburátorhiba vagy gyújtáshiba[!!!] miatt) egy előzés közben, ami miatt az illető autó(s) bennragad a bal sávban a szembejövő előtt és onnan a leállt motor miatt(!!!) nem tud már előrefelé sem kimenekülni (hátrafelé pedig pl. a hibás fék miatt nem tud, ha pl. az üzemifék már hibás);
* hosszabb utazásokkor az útvonalak közül a kisebb forgalmi terhelésű utak kiválasztása (miután a balesetek egyik fő oka a túlterhelt útvonalak (kritikus mértékben túlterhelt főutak és gyorsforgalmi utak, pl. M0, 4-es főtvonal[!]), amelynek során a dugósnak bizonyult útvonalakat kihagyjuk az útvonal tervéből;.
Ezek közül is kiemelten fontos a jól képzett gépjárművezető: az én jogosítványom még az MHSZ-ben szerzett engedély, ahol két KRESZ-vizsga is volt, az ún. "házi vizsga" és az ún. "éles vizsga", amelyet (járműkategóriánként) 30-36 órás vezetési gyakorlat követett (autóban oktatóval, motorkerékpáron pedig önállóan, de az oktató által javasolt fokozatos gyakorlat-nehezítési tanulási elv(!) megszívlelésével és betartásával). Már az elméleti képzésen is, de a gyakorlati képzéseken is az oktatók megtanították a rejtett veszélyek felismerését, a sikeres vizsgák után pedig azzal a jó tanáccsal intettek tőlünk búcsút, hogy gépjárművezetéses útjaink során még majd mindig vegyük figyelembe, hogy a teljesen biztosan csalhatatlan közlekedési érzék kifejődéséhez még további 7 évnyi vezetési tapasztalatra lesz szükségünk.
A közlekedési érzéket és a rejtett veszélyek időben történő felismerését ugyanis semmilyen "csodatevő" fedélzeti helyzetfigyelő és sofőrfigyelő komputer nem pótolhatja.
Rejtett veszélyek:
* gyalogosok és/vagy kisiskolások gyalogolnak többen is és libasorban is az útpadkán;
* vízátfolyás a hegyi utakon a kanyarok előtt;
* kő az ikerkerekek között;
* fák, vagy nagyméretű autók takarják az elsőbbséget szabályozó táblákat vagy a háromlámpás forgalomszabályozó lámpákat;
* általunk közvetlenül nem látható közúti baleset miatt oldalra bámészkodó emberek láthatóak valmelyik útkereszteződésben;
* hókása vagy jégborda fedi el a fontosabb útburkolati jeleket;.