Ez egy érdekes kérdés!
Én hasonló problémával találkoztam, amikor vettem egy rivarossi 4 részes emeletes szerelvényt és csak az egyik végén van vezérlő egység!
Az egyszerű szétszedhetőség érdekében lényegében össze kell akasztani a kocsikat! A nem vezérlős végén is van zárfény.A két vég két különálló dekóder foglalatot kapott így külön is működtethető a két vége!
Bár a nem kevés vételáron a két dekóder dob még rendesen :)
Már többen is leírták és a korabeli képeken videókon jól látszódik, hogy a szükség és hiány nagy úr, ezért nem válogattak a szerelvények összeállításánál!
Ezt csak azért írtam le, mert gyakran előfordult hogy egy emeletes szerelvényt vontatott gőzös!
Annak tök mindegy volt hogy vezérlő véggel húzta a szerelvényt, mert úgy sem volt alkalmas a tolt menetes üzemre! Ezért az általad vázolt probléma is elég életszerű lehet, hogy egy mozdony húz egy vezérő kocsit " vak" véggel!
Mert csak az áll rendelkezésre az adott vonalon és nem bajlódnak a megfordításával, de utasok tudnak rajta utazni!
Modellezési szempontból szerintem két lehetőség van:
Ha van lehetőség digitális üzemre, akkor a motorkocsi kap egy dekódert, a vezérlő kocsi meg egy funkció dekódert!
Így külön-külön is működtethetőek és annyi kocsit sorolsz be közéjük, amennyit csak akarsz!
És ha csak a vezérlőt kapcsolod egy mozdony után, akkor is tud világítani.
A másik lehetőség függetlenül hogy analóg vagy digitális, a kkk-ba elektromos kapcsolót raksz és csak a motorkocsi kap dekódert ( vagy nem) analógban csak a vörös fény kimenetet kell átkötni az átmenő kábelre és irány váltásnál a vezérlő kocsin jelenik meg!
Ennek hátránya, hogy macerás a bontás!
A fényvezetés szerintem megoldható egy közbenső vezérlő kocsi prizmájával, hiszen az úgysem világít :)
Ha csak egy mozdony után sorozol be egy vezérlőt vak véggel, és nem akarsz bajlódni a világítással, dobj a végére egy zárjelző tárcsát! Vagy még egy reko kocsit:)
Ismrős lehet amikor hazánkba a halbis kocsikhoz megérkeztek pár éve a hozzá tartozó vezérlőkocsik és a mozdonyok ugyanúgy körbejártak, mert nem tudták használni és vezérlő véggel húzták a szerelvényeket!
Lényegében elvesztette funkcióját!
Remélem tudtam segíteni és elnézést mindenitől a hosszúra sikeredett írásért!