"...arra a következtetésre jutott, hogy Jézus próféta alakjának (A zsidó háborúban) nem volt történeti alapja, hanem teljesen egy irodalmi konstrukció volt, amely Jeremiáson alapult."
Azt gondolom, hogy nem lehet a dolgokat ennyire leegyszerűsíteni, mert ennél sokkal nagyobb port vert fel a történet.
Tehát valamilyen valós magja mindenképp kellett, hogy legyen, annál is inkább, mert a politikai háttér (az izraeliek/pogányok) és a héberek közti ellentét pattanásig feszült (nem is olyan régen az összes zsidót kimenekítették Galileából), miután a zsidók gazdasági-erkölcsi elnyomáson túl vallási viszonylatokban is sújtották az ország őslakosságát (kánaániakat/izraelieket), rájuk erőltetve a nemkívánt Jahve hitet.
Jézus a pogányok Messiásaként (akár valós személy volt, akár kitalált) reményt adott a népnek.
Persze, a történet túl összetett és szerteágazó, hogy csupán fikcióként tekintsünk rá, s nem utolsó sorban Pál fellépésének szükségszerűsége is inkább Jézus valódisága mellett szól.