[fidelio] mindegy Creative Commons License 2019.03.03 0 0 2016

Kristóf 4 előadásból álló Brahms-sorozatának utolsó előtti helyszíne Edingburgh volt.

Erről jelent meg az alábbi beszámoló:

http://seenandheard-international.com/2019/03/two-big-hitters-and-a-relative-mathias-rarity-from-varga-and-the-rsno/

 

 

Két slágerszám és egy meglehetősen ritka Mathias-mű Gilbert Vargától és a Royal Scottish National Orchestra-val (RSNO, azaz a Királyi Skót Nemzeti Zenakarral).

2019. március 1-jén, Mathias, Brahms és Dvorzsák darabokat adott elő Edingburgh-ban, az Usher teremben a zenekar, Baráti Kristóf szólista közreműködésével.

Műsoruk:
William Mathias: Requiescat (1977)
Johannes Brahms: Hegedűverseny (1878)
Antonín Dvořák: IX. Szimfónia (az Új Világból); 1893

A magyar karmester és a amagyar szólista között szinte semmilyen gyakorlati különbség nem volt a Brahms-darabban, de valamit mégis lehetett érezni a mű Joachim Józseffel kapcsolatos eredeti örökségének kapcsolatából. A hegedűverseny olyannyira érthető és lírai volt, mint amiben reménykedhettem. Baráti mind képletesen, mind a szó szoros értelmében világos vonalat képviselve viszonyult a műhöz, beleértve a kadenciát is, és az első tételben varázslatos hömpölygéssel játszott. Gilbert Varga szintén csodálatosan tisztán vezényelt, és a csodálatos adagio remekül sikerült, különösen annak oboaszólója, de a hegedűs és a zenekar párbeszéde is.
A Dvorzsák-szimfóniára is az érthetőség és a frissesség volt a jellemző,.....
................................................
A program legérdekesebb darabja volt a legkevésbé ismert. A walesi Mathias Requiescat (Nyugodjék) című, és mindössze 10 perces műve nem nevezhető miniatűrnek.........................................

(Simon Thompson)

.

A már többször hivatkozott közel hat évvel ezelőtti előadás INNEN - Kristóffal!

Előzmény: [fidelio] mindegy (2015)