A helyzet ettől bonyolultabb, de hát nimby szempontból nem a mi problémánk...
Mégis:
Szlovákiának összesen 3 határátkelője van Lengyelország felé, ahol a nehézteher tranzit áthaladhat.
Ebből is a 11. út Csehországon keresztül (Csehszlovák történelmi hagyomány) tgk. 3255 db
Szóval direktben 2 átkelő:
Rózsahegy-59/R3- Tristená/Jablonka tgk. 1047
Eperjes-73-Svidnik-R4-73-Barwinek tgk. 1696
a személyforgalom meg alig látszik: 996 db
Ellenben a D1-en és ahol még nincs pálya a 18. úton erős a teherforgalom.
Külön elgondolkodtató, hogy Zsolna előtt a 18. úton 5614 teherkocsi halad a 20865 személykocsi között!!!
Melyik az a magyar megyeszékhely ahol a sima főúton ilyen méretű forgalom van? (Győr, Tatabánya, Székesfehérvár, Kecskemét itt nem játszik...)
Igencsak elgondolkodtató, hogy milyen csekély az a PL/SVK teherforgalom, amire előszeretettel hivatkoznak, ha a Via Carpathia építéséről döntenek...