Érdekes történet: a szakasz eredetileg a Brno-Líeň HÉV vonalához tartozott, amit 1905-ben nyitottak meg és Brno-Černovice pályaudvartól a mai Stránská skála végállomáson át Líeňig tartott (az akkori falu déli szegélyéig), gőzüzemmel, munkanapokon nyolc pár (főként vegyes-) vonattal. 1942-ben vette át a villamosüzem, első körben Stránská skáláig kétvágányúsították-villamosították (és a gyár miatt lett ott a szakaszhatár), majd a háború után végig, Líeňig.
Ez utóbbi szakaszt azonban 1964-ben be is zárták, részben a rossz műszaki állapota miatt, részben pedig azért, mert a vonal Líeň eredeti beépítését és az újonnan épülni kezdő, környező gigalakótelepeket egyaránt elkerülte. A megmaradt szakaszon az hozott további változásokat, amikor a nyolcvanas években megépült a "líeňi gyorsvillamos", a mai 8-as vonal, ami Stránská skála előtt pár megállóval válik külön, immáron a lakott területek sűrűjében szelve át Líeňt, főként persze a lakótelepeket, és amihez a Černovice körüli, belsőbb (a mai 10-essel közös) szakaszokon több nyomvonal-módosítás is társult.
A volt líeňi végállomás épületében tematikus kiállítás működik, a felhagyott szakasz pedig egészen a kétezres évek elejéig járható volt, de azóta nagyrészt szétlopták.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/M%C3%ADstn%C3%AD_dr%C3%A1ha_Brno%E2%80%93L%C3%AD%C5%A1e%C5%88