Ati_66 Creative Commons License 2018.12.20 0 0 230925

OFF

Nyilván előfordulhat a megcsúszás egyformán tapadó 4 db abronccsal is és akkor jól jön a vezetéstechnikai tréning mert mást nem tehetünk, mint amit leírtál, de ne növeljük a kockázatát olyan esetben, amikor csökkenthetnénk is.  

Ne szélsőséges esetekben gondolkozzunk, hanem valós átlagos közlekedési helyzetben. Ha a csúszós út miatt eleve óvatosan közlekedsz, akkor a gyengébb tapadású hátsó kerekek esetén a kocsi hátuljának a hirtelen kitörése akár egy néhány fokos kormány elfordítástól is bekövetkezhet. Nem mindig van hely és idő gázra lépni és még akkor is gyakorlat és néha szerencse is kell ahhoz hogy egyenesben kerülj miközben még gyorsítasz !!! is a csúszós úton hogy egyenesbe húzasd az elejével.

Ellenben ha a kisebb tapadás miatt az elejét elkezdi tolni már sokszor az is elég a csúszás megszüntetéséhez a kormányozhatóság visszanyeréséhez, hogy lelépsz a gázpedálról. 

 

ON

Bringán természetesen elől kell a jobb tapadást biztosító abroncs. Az első kerék megcsúszása kerékpáron is az kormány elfordításakor következik be akár csak gépkocsinál. Viszont két keréken a kanyarodást a súlypont kimozdításával azaz tempótól függő bedőléssel segíted, ezért tömeg középpont nem a két kerék talaj érintési pontját összekötő egyenes felett van. Az első kerék megcsúszásával azonnal megszűnik a tömegközéppont egyik alátámasztása és a bringás a földön találja magát. 

Előzmény: Törölt nick (230923)