Üdvözlet !
Szivesen segítek,de nehéz tanácsot adni egy újdonsült kacsa rajongónak mert:
-megvenni egy restaurált gépet ,sok pénz,az árak olykor irreálisak de a vevő a megmondható,
-megvenni egy,még forgalomban resztvevőt,de sok munkát igénylő javítandót lehetséges,de sok munkát és alkatrészt jelent,
-megvenni egy lelakott,éppen csak gurulót,sokszor visszaütős.
Amire nagyon figyelni kell:
-Ne legyen az alváz "megrokkanva",ez leginkább észrevehető az első ajtók vertikális vonalainak szabályosságánál,a küszöbök és a padló legelőször a vezető lábai alatt rozsdásodik ,
-semmi esetre se legyen előző "javításkor" a kasztni az alvázhoz heggesztve,
-az ajtók alja lehetőleg kevéssé legyen korrodált,
-a motor állapotára is kell figyelni,mert az alkatrészek borsosak,
-még érdemes megemlíteni kormánymű ,valamint a fékek állapotát.
Egyenlőre ennyi.Bátorkodom ezt leírni mivel 42 éve van egy újan vásárolt,nehéz körülmények között használt Dyane 6 gépem.Kacsát akart az én nejem is,de akkor már nem volt új,mert elkezdték a Dyanet gyártani-
Kérdeyni valaki,hogy mi köze a Dyanénak a kacsához ? Nos,az alváz,futómű,motor egyezik,egyedül a "ház" különbözik,ami mégis a kacsa javára billenti a különlegességet.
Hét éve lett "restaurálva" sajátkezüleg,az utolsó csavarig szétszedva ,átjavítva,végül átfestve.A festést szakember végezte.Másfél évig dolgoztam rajta,sokba is került .Hogy megérte ? A gyerekeimnek biztos !