Dübörög az IHO szakmaiság...
A Falco-nevű hajó helyzetérzékelői pillanatonként adatokká képzik le a környezet változásait, melyeket rádiókapcsolat segítségével azonnal Turkuba, az üzemeltető Finferries központjába továbbítanak.
Lefordítom: az AIS adatokat lesik. :-)
Azért az megnézném, ahogy a csatot kiteszi az automatika, vagy a parti kábelt beszedi, esetleg fekálozni fog... :-)
Mindeközben a Bodor Kft. alkalmazottjai az újból betört hideg időben csak álmodozhatnak ilyen szépnevű rövidítésekről, miközben Vácott a Toldi (néhanapján a kecsesebb Árpád) fedélzetén, fagyos kezükkel számolgatják az aprót, és nyitják-csukják a felhajtórámpákat naponta tucatnyiszor, hogy menet közben a meleg géptér lejáróajtaja elé tolt kanapén pihenjék ki a nem önjáró komp okozta fáradalmakat.
Mahagóni kapitány! Szituáció! :-)