stefi001 Creative Commons License 2018.11.06 0 0 95940

Akkor ott valami mégsem stimmel! A sárga vezetéket bizonyára brutális módon eltávolíthatták egy korábbi berhelés alkalmával. Meg kellene nézni, hogy fellelhető-e esetleg a csonkolt rész/maradék. Amennyiben nem, úgy egy állandó +12 V-ra kötendő a rádió sárga vezetéke, mondjuk a szivargyújtó biztosítékára, amelyen ezek szerint állandó 12 V van. Mint már említettem, tisztázni kellene, hogy a maradék két vezetéken (piros, illetve kék-fehér), mikor mérhető feszültség: állandóan jelen van vagy csak a gyújtáskulcs elfordítását követően?

 

A piros vezeték mindenképpen olyan biztosítékhoz csatlakozzon, amelyen csak a gyújtáskulcs 1-es állásában mérhető tápfeszültség. Ez egy multiméterrel, esetleg egy 12 V-os próbalámpával megoldható (kép).

 

A mérési eredmények döntik el, hogy melyik vezeték mire használható. Tehát pl. ha a kék-fehér vezetéken 12 V mérhető, akkor használható az antennaerősítőhöz.

 

Azért a korábban írt, antenna ellenőrzéséről sem kellene elfeledkezni!!!

 

Mellékelek egy, a Volkswagen család gépkocsijaiban is, a 90-es években használt Blaupunkt rádióról néhány képet (vezetékek, bekötés). Látható hogy piros, kék, sárga és fekete vezetékekkel rendelkezik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Zolivagyok01 (95939)