takarito Creative Commons License 2018.10.21 0 0 21851

"A személyes tapasztalatok összességét ma úgy hívják tudomány."

 

Nem egészen. Mondjuk az igazolható ismeretek tartozhatnak a tudomány területére, ha akar vele foglalkozni. De a te személyes élményeidet nem feltétlen kutatják, pedig a személyes tapasztalatok inkább ezt szolgáltatják, mint a tudományos megismerést. A személyes tapasztalatok nem feltétlen igazolhatóak, nem biztos hogy tudom azt igazolni, mit ettem vacsorára másoknak. Csak ha az igazolásra külön felkészülök.

 

 

"Az embernek nem szükséges ismerni mi van odaát."

 

Az Isten megismerése nem az "odaát" megismerése. Lehet hogy a kvantummechanika nem képes kimutatni az Isten létezési szféráját, de az ember mégis képes azt megtapasztalni, tehát nyilván másképp működik az Isten megismerésének az útja, mint azt megismerni a kvantumechanika eszközeivel lehetne.

 

 

"Ha tehát Jézus viselte a cicitet, akkor az imaszíjat is. Ezek szerint elfogásakor rajta volt. Sehol sem olvassuk, hogy levették volna róla."

 

Olvasod. Ha egyáltalán nem a szöveg szerkesztője színezi ki a történeti leírást. Már pedig színezésre nem egy példa van az evangéliumi szövegekben, bizonyítékként kezelni bármit a szövegekből elég merész gondolat ha józanul ítéled meg a Bibliát és nem keresztény elfogult hittel.

Előzmény: almakk (21830)