fantal Creative Commons License 2018.10.17 0 0 65346

Az ötvenes évek végén több olyan újítás volt, ami a mozdonyok szerkezetében, üzemeltetésében jelentős változást az 1910-es évekhez képest: a hegesztett acél tűzszekrény, a csillagfúvó beépítése,  a pakurásítás és az ingavonati közlekedés

 

Tehát nyilvánvaló, hogy a századelő mérési adatai nem állták meg a helyüket az 1950-es évek végén.

 

Gondoljuk meg: egy 1910 körül gyártott  réz tűzszekrényes, M jellegű szerkocsival üzemelő 324-es 1959 után acél tűzszekrénnyel, csillagfúvósítva, négytengelyes R szerkocsival ingavonatokat továbbított!

 

Az meg ugye a századelő méréseinél is ismert tény, hogy a tesztekhez direkt hozattak extrém magas fűtőértékű sziléziai szenet, közben a MÁV gépek a hazai Zsilvölgyi bányákból kitermelt szenet használták...

Előzmény: rezgaras (65345)