Egyébként a Model 3-nál már messzemenően optimalizálták az EV-re tervezést, modularizálták az egységeket, hasznosítják az utolsó joule hulladékhőt is.
Igy van. Az e-motor nyilvan marad (kar is lenne nehany ezer motor miatt uj motortekercselö sort epiteni). Az öntötthazat, attetelt kell megfelelöen elkesziteni.
Ha a Model 3 rendesen beindul, a teherautogyartas is megmozdul ... hat akkor olyan ~1 millio e-motor/ev sebesseggel lehet gyartani öket ... ami mar olyan darabszam, amit messzemenöen lehet optimalizalni (es automatizalni) is.
Ha valamikor elkeszül a Model Y, akkor abba is valszeg ugyanez a motor kerül. Kar lenne nagyot valtoztatni rajta ... ertelem hianya miatt. Csak az ICE kendacsolas olyan, hogy az evi ~100 millio autoba vagy 10 000 különbözö ICE-motor kerül.
(Az egyetlen független motorgyarto a Cummins. A különbözö földmunkagepeket gyarto cegek tölük veszik a dieselmotort ... de valojaban ilyesmi ritkasagszamba m1).