BmS1 Creative Commons License 2018.10.15 0 0 155990

...még mindig nem tudom, h mi számít forszírozott használatnak, csak azt, hogy mi a következménye. 

 

Mi lenne?  Például ezek:

Ha gyakran, huzamosan magas fordulaton tartod a motort, annak nem örül.

Ha  gyakran, huzamosan élvezed a maximumhoz közeli turbónyomás örömeit, azt még kevésbé szereti.

Ha hidegindítás után nagy teljesítményre ösztökéled, azt utálja (és persze: a bosszúja lehet, hogy késik, de biztosan nem marad el.)

Ha tartósan túl alacsony fordulaton terheled (olajnyomás!!) akkor az autószervizek buzgó támogató tagjává választanak, és minden otthagyott milliódról megemlékeznek egy sörözés erejéig...

 

Amit szeret:

Jó olaj, időben cserélve. Tartós terhelés után leállítás előtt alajáraton járatás. Hidegindítás után közvetlenül csak enyhe terhelés. Hiába "tökös" a motor, kedveli a középső fordulatszám tartományban pörgést, csak semmi extrém alacsony vagy magas tartós fordulat. (Ismerem a hajtós önjelölt versenyzőjelöltek válaszát: akkor minek vettem 260 lóerőt? Hát, jóbarát, lehet velük -valamennyire- keménykedni, de az megjósolhatóan súlyos pénzekbe fog kerülni)

 

Így sincs védőoltásod, hogy nem hullik szét a motor (nem ismered az előéletét), de legalább esély adsz a motornak, hogy tovább húzza az igát.

 

Nagyjából ennyi.

 

 

Előzmény: Woody_Allen1 (155988)