Szerintem olvass vissza, 6-8 éve még sok aktív Saabos fejtette ki a véleményét.
A lényeg: a Saab -anno- (a Porshe mellett) világelső volt a turbó és a benzinmotor hatékony összekapcsolásában. Kalap le.
A 113 LE/liter fajlagos teljesítmény anno pazar volt, ma sem rossz. A szerkezet nem nagyon szereti, A vízpumpától legtávolabbi (4.) henger körül a hűtőközeg a legmagasabb hőmérsékletű, ezért -általában- itt kezdődnek a gondok. A dugattyúzsugorodás itt a legintenzívebb. Dug.tető átlyukadás. Elhajló főtengely. Vetemedő motorblokk. Hajtórúd szakadás. A A turbók sem örök életűek. Tapasztalt Saabosok (ha még van ilyen a topicon :-DDD ) majd folytatják.
Ekkora fajlagos teljesítmény tartós kicsikarása a szintén 2,3 260 PS Mazdának sem sikerült, az MPS motor egy betegágy.
De azért: egy Saab 9.5 Aero mindemellett -nekem- még mindig kívánatos autó, ha egyben van és keveset futott. Csakhogy ilyen már nemigen létezik.
Egy biztosan van: benn áll a műhelyben (mondjuk nem Aero). Gyönyörű. Kevés km. Egy baja van: nem az enyém.