Kedves Dani!
Köszönöm szépen a videót, NEM ÉN MONDTAM/ÍRTAM, hogy ,,ITT AZ UTÓBBI 10 ÉVBEN NEM TÖRTÉNT HALÁLOS VASÚTI BALESET", HANEM EGY POFÁTLAN MÁV ALKALMAZOTT, aki nem írta alá, de a VEZÉRIGAZGATÓNAK írt levelemre válaszolt ,,ő"!!!
De egyszerűbb, ha bemásolom a,,máv" ,hivatalos' válaszát, és én erre összeszedtem jó néhány itt történt halálos balesetről cikkeket a válaszomban.
De a videódban is látható, hogy FRISSEN, KLÓRMÉSSZEL VAN LEÖNTVE A TERÜLET!!!
Tehát Dani és kedves Fórum-Társak, ezt válaszoltam a Daninak október elsején a kérdésére, hogy hol is volt ez az ,áteresz'.
Ez mindent tartalmaz, a ,,máv" ,hivatalos' válaszát is...
-------------------------------------------------------------
,,Kedves Dani!
Már a nyomát sem találod, vasúti zúzott kő van mindkét oldalánál.
Ez az 513. utca végénél volt.
Alul bemásolom a MÁV által ,válaszoló' (igen-igen vastag bőr lehet a pofáján...), pofátlan, hazug válaszát, és azt is, amit én erre válaszoltam.
De először: az eltorlaszolt ÚjAkadémiai átjáró légifotói:
(a ,,csúszkák" segítségével: az egyikkel nagyíthatod, a másikkal előtűnik a mai térképen a helye)
---------------------------------
1963. július 4.
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/18359
-------------------------------
1965. március 28.
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/75986
ugyan akkor:
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/75907
---------------------------------
1987. május 29.
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/112120
---------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------
tárgy: Re: FW: HALÁLOS VONAT BALESETEK ,,csökkentése"
Mélyen Tisztelt ,Válaszoló'!!!
Íme alább ,,néhány" tragikus /sajnos halálos kimenetelű/ baleset és ezek dátumai, elérhetőségei az alábbi megjegyzésem alatt.
Természetesen, ha négyzetcentiméterre, netalán-tán négyzetméterre pontosan lehet, hogy a halálos balesetek TELJESEN PONTOSAN nem az eltorlaszolt ,ÁTERESZ' ,,földrajzi koordinátái" felett történnek, mert az írta, hogy eme eltorlaszolt létesítmény felett ,,az elmúlt tíz évben nem történt baleset.
DE(!!!): az emberek átmennek a vasúti töltésen a túloldalra így is, lehet, hogy mértanilag nem pont e felett, de ennek az eltorlaszolt áteresz nélkül, ennek a hiánya miatt felül: a vasúti töltésen keresztezve a vasutat teszik ezt.
Viszont: nem hiszem el, hogy a mai kor technológiájával nem lehetett volna megerősíteni ezt az ,,alul/átjárót".
Pusztán és Csakis A ,SPÓROLÁS'; PÉNZ MIATT TETTÉK(!!!), ÉS EZ EGYSZERŰBB IS VOLT.
Íme az ,áteresz' hiánya miatti halálos balesetekből egy 's néhány (,,egy pár darab", a teljesség igénye nélkül, mert a 2002-es eltorlaszolás óta eltelt időben ettől jóval több történt a ,torlasz' miatt, és a lista sajnos nem véges.....
MERT AZ EMBEREK TOVÁBBRA IS A SÍNEKEN FOGNAK ÁTMENNI (AZ ÁTERESZ HÍJÁN), MERT MÁR ALATTA EZT NEM TEHETIK MEG...
(Ez már-már a médiákba való téma....)
Tisztelettel:
Matula Géza
Ui.: ahogy ígértem: egy-két TRAGÉDIA az Néhai ÁTERESZ közeléből:
--------
Halálra gázolt a vonat egy embert Rákoshegynél
2018.09.18. 14:01
www.origo.hu/itthon/20180918-gazolt-a-vonat-rakoshegynel.html
--------
Halálos vonatgázolás történt Budapesten
2018. aug. 11. 09:23
http://www.blikk.hu/aktualis/belfold/halalos-vonatgazolas-tortent-budapesten/f9nk1p3
--------
Vasúti baleset a rákoshegyi vonalon!
2017.12.13. sze., 08.14
https://17.kerulet.ittlakunk.hu/kozlekedes/171213/vasuti-baleset-rakoshegyi-vonalon
---------
Gázolás miatt késnek a vonatok a Budapest-Újszász-Békéscsaba vonalon
2017. szeptember 22., péntek 19:40
http://hir6.hu/cikk/133422/gazolas_miatt_kesnek_a_vonatok_a_budapestujszaszbekescsaba_vonalon
--------
Személyvonat gázolt Rákoshegynél
2017.06.20 16:18
http://iho.hu/hir/szemelyvonat-gazolt-rakoshegynel-170620
----------
Rákoshegy - Újabb baleset Rákoshegynél
2015. február 24.
https://www.facebook.com/rakoshegy/posts/%C3%BAjabb-baleset-r%C3%A1koshegyen-/815252651863149/
-----------
Halálra gázolt egy férfit a vonat
2012. október. 08. 11:29
https://hvg.hu/itthon/20121008_Halalra_gazolt_egy_ferfit_a_vonat_Rakosna
------
- stb.
-------
- stb., stb.
és sajnos a sort lehetne folytatni...... (No Comment!)-------- Eredeti levél --------
Feladó: MÁV Zrt. Pályalétesítményi Főosztály <pl.palyavasut@mav.hu>
Dátum: 2018 szeptember 28 11:52:31
Tárgy: FW: HALÁLOS VONAT BALESETEK ,,csökkentése"
Címzett: ifj.matulageza@gmail.com <ifj.matulageza@gmail.com>
Tisztelt ifj. Matula Géza Úr!
A MÁV Zrt. Elnök-vezérigazgatójához címzett 2018. szeptember 19-én kelt „HALÁLOS VONATBALESETEK csökkentése” tárgyú elektronikus levelében foglaltakat megvizsgáltuk, észrevételeivel kapcsolatban tájékoztatásunkat az alábbiakban adjuk meg:
Az Ön által megjelölt és a mellékelt 1944-es fotókon bemutatott, 2002. évben tömedékeléssel megszüntetett vasúti műtárgy a 120a vasútvonal Rákos – Rákoshegy állomásköz 42+90 hm szelvényében található. Az 1911-ben történt létesítés célja a vasúti pálya menti területek közötti vízátvezetés biztosítása volt, ennek megfelelően a műtárgy – mely közlekedési szerepet korábban sem volt hivatott betölteni - egy 2,00 m nyílású boltozattal a főténél ~2,00 m-es belmagassággal került kiépítésre. A megszüntetés oka az volt, hogy a vasút melletti területek beépítettsége, adottsága jelentős mértékben megváltozott (az Ön által mellékelt 1.sz. fotó ezt egyértelműen alátámasztja) és az eredeti vízátvezetési funkcióra már nem volt szükség. A műtárgy geometriai méreteiből, korosságából, állapotából adódóan nem volt alkalmas az előírásoknak megfelelő aluljáróvá történő átalakításra.
Nyilvántartásunk szerint a megszüntetett műtárgy környezetében lévő pályaszakaszon az elmúlt tíz évben nem volt halálos kimenetelű vasúti baleset. Tájékoztatjuk, hogy a MÁV Zrt. lehetősége szerint és minden rendelkezésére álló eszközzel fellép a vasúti pályán történő „illegális” átjárás megszüntetése érdekében valamint különböző közlekedésbiztonsági akciók keretében hívja fel a figyelmet az abban rejlő rendkívüli veszélyre.
A vasúti pályán történő átjárási igényeket az önkormányzati hatáskörben lévő területfejlesztés során kell figyelembe venni. Ennek egyik legfontosabb eleme a településrendezési terv, ami segíti a települések fejlődését, hatással van a környezetük alakítására és minőségére, az emberek életkörülményeire. A településfejlesztési célkitűzések alapján az önkormányzatok végzik a terület felhasználás, az infrastruktúra és az építmények ésszerű térbeli rendjének kialakítását. A MÁV Zrt. minden önkormányzati megkeresés esetén biztosítja együttműködését ehhez a tevékenységhez!
A Rákos – Rákoshegy állomásközben – mint azt Ön is rögzítette - három helyen (Rákos állomás végponti végén, az „526 sor” utcánál és Rákoshegy állomás kezdőponti végén) található vasúti átjáró, melyeken legálisan át lehet járni a vasúti pályán. Valamennyi átjáró félcsapórúddal kiegészített fénysorompós biztosítással van kialakítva, a biztonsági előírásoknak megfelel, a gyalogosok és kerékpárosok részére elkülönített átjáró részen biztosított az átjárás. Ezeken az átjárókon az elmúlt hat évben nem történt halálos kimenetelű baleset!
A rendelkezésre álló statisztikai adatok alapján megállapítható, hogy a vasúti átjárókban előforduló balesetek minden esetben a közúton közlekedők figyelmetlensége, a közlekedési szabályok megszegése, figyelmen kívül hagyása miatt következnek be! A MÁV Zrt. a balesetek elkerülése érdekében rendszeresen vesz részt biztonsági kampányokban melyek során felhívja a közlekedő emberek figyelmét ennek kiemelten magas kockázatára!
Az elmúlt években a közlekedésfejlesztési koncepciók kidolgozása során több esetben is vizsgáltuk Rákos – Rákoshegy állomásközben új vasúti megállóhely létesítésének lehetőségét. Megállapítást nyert, hogy a jelenlegi vonali kapacitás, illetve vasúti forgalom volumene nem teszi lehetővé újabb megállás beiktatását az állomásközben. A túl gyakori megállások hosszabb menetidőt eredményeznek, ezáltal az agglomeráció távolabbi részéről érkezők számára nem lenne biztosított a megfelelő eljutási idő.
A Helikopter lakópark középpontjától Rákoshegy vasútállomás peronja kb. 1400 méterre található. Az állomás megközelíthető a lakóparkból a 46 jelű BKK autóbuszjárattal 6 perc, a 168E jelűvel 13 perc alatt. Az állomás északi oldalán egy a közelmúltban kiépített P+R és B+R parkoló áll az utazó közönség rendelkezésére. Mindezek alapján a MÁV Zrt. a lakópark vasúti kapcsolatát biztosítottnak látja.
Örömmel tájékoztatjuk, hogy az Akadémiaújtelep északi oldalához közel húzódó Rákos - Hatvan vasútvonal korszerűsítése során az 506 utca végéhez kapcsolódva „Akadémiaújtelep” néven új vasúti megállóhely kerül kiépítésre. A kivitelezési munkák idén nyáron megkezdődtek, a lakótelep közvetlen vasúti kapcsolata hamarosan biztosított lesz.
Kérjük tájékoztatásunk tudomásul vételét.
Üdvözlettel:
Infrastruktúra üzemeltetés
From: Géza ifj. Matula <ifj.matulageza@gmail.com>
Sent: Wednesday, September 19, 2018 7:14 PM
To: Homolya Róbert dr. <homolya.robert@mav.hu>
Subject: HALÁLOS VONAT BALESETEK ,,csökkentése"
Mélyen Tisztelt Címzettek!
Bocsánatukat szeretném kérni, hogy nem Név szerint szólítom meg Önöket.
Több Helyre, ill. több Személynek is eljuttatom a levelem, hátha nem ,,lel süket fülekre" a megkeresésem.
Szeretném, ha ezen a vasúti szakaszon LECSÖKKENNE, SŐT, INKÁBB: REMÉNYKEDEM, hogy MEGSZŰNNE A:
- HALÁLOS VONAT BALESETEK SZÁMA.
Ez a szakasz a MÁV 120a jelű vonalán Rákos vasútállomás és Rákoshegy Vasútállomás közötti része (nagyobb részben a XVII. kerület).
Itt összesen 3 helyen lehet átmenni a vasút túloldalára (régen 4, azaz volt még egy, amely aluljáró két végét vasúti zúzott kővel elzárták; és pont itt, ez felett történnek, sajnos a halálos balesetek).
Tehát az átjárók:
A 120a jelű vasútvonalon a fentebb említett két vasútállomás között:
1., - Rákos vasútállomás után (Rákoshegy állomás felé) a Jászberényi úti felüljárón,
2., - a Helikopter úton haladva az 526. sor -nál, (ez a buszmegálló neve is),
--------
?., - EZT A VASÚTI ALULJÁRÓT TORLASZOLTÁK EL, a 2000-es évek elején történt vonalfelújítás során....
(Fotót mellékelek róla, igaz, hogy nagyon régiek, de nem találtam frissebbet, ezeket is a FORTEPAN archívumában találtam.)
/HÁNY EMBER ÉLETÉBE KERÜLHETETT EZ A TETT(???), ELTORLASZOLNI AZ ÁTJÁRÓT!!!!
Így fölötte mennek az Emberek át a vasutat keresztezve = és ilyenkor történnek a halálos kimenetelű balesetek is itt!!!/
ITT JEGYZEM MEG: arról is szó volt, hogy ide egy vasúti megállóhelyet létesítenek, csak jelzem: a terület teljes kiépülése miatt borzasztó nagy szükség/igény lenne rá, hogy 15-16 perc alatt a Keleti pályaudvaron lehetne az utazó tömeg.
--------
3., a Rákoshegy vasútállomás elejénél a Lőrinci úti átjárónál.
A vasútvonal déli irányában van a teljesen kiépült a Helikopter lakópark, nekik csak egy busz járatuk van /az sem csuklós/: a 168E (Örs vezér tér- Rákoshegy).
A vasút (északi) túloldalán van, a már régebben teljesen kiépült Akadémia-Újtelep, innen eljutva a nem messze lévő Pesti útra már sokkal több busz járat van minden lehetséges irányba: Kőbánya központjába, Kőbánya-Kispestre, az Örs vezér térre, Pécelre, a Kerületünk központjába: Rákoskeresztúr-Városközpontba, ahonnan minden irányba vannak járatok.
- Azt még megértem, hogy egy vasúti megállóhely létesítése óriási költség,
- Azt is megértem, hogy egy felüljáró is nagy költségű, (sőt, sokan nem is vennék a fáradságot, hogy fellépcsőzzenek, a kerekesszékesek, babakocsisok pedig kizárva ebből)
- DE(!!!) azt nem hiszem, hogy ennek az eltorlaszolt átjáró két végének kibontása akkora költséget jelentene, sőt: a kerekesszékesek, babakocsis kismamák is nyugodtan használhatnák, nem kell lépcsőzni: szintben van a magas vasúti töltés miatt. (Viszont aki lusta az esetlegesen megépülő felüljárón átmenni, az is biztosan ezt az átjárót választaná, mert nem kell ,,megmászni" a magas vasúti töltést...)
Tehát amint említettem: 4 darab 1944-es fotót találtam A FORTEPAN archívumban, ahol az akkor még be nem épült terület, (ami mára már teljesen beépült), a vasúti töltés és az említett átjáró látható, amelynek a két vége kb. 15 éve lett eltorlaszolva, tehát nem hosszú évtizedekkel ezelőtt.
A képek címei:
3 darabnak:
,,BUDAPEST XVII. Rákoskeresztúr, a Budapest-Szolnok vasútvonal töltése Akadémiaújtelepnél."
és a 4.-nek:
,,BUDAPEST XVII. Rákoskeresztúr, áteresz a Budapest-Szolnok vasútvonal töltése alatt Akadémiaújtelepnél."
- Tehát ,,csak" ennyit kellene tenni Jó Néhány Emberi Életért: a zúzott követ eltávolítani (esetleg úgy lezárva, hogy szűkebb autók ne járhassanak át rajta)!!!
Nagyon Szépen Köszönöm, hogy vették a fáradságot és végigolvasták, és megnézték a fotókat,
és
Külön Előre is Hálásan Megköszönném, ha valamit Tennének is ez ügyben.
Budapest, 2018. szeptember 19.
Maximális Tisztelettel és Üdvözlettel:
Matula Géza"